26 آذر 1396
شماره خبر: 188573

افزایش ۷ درصدی تردد از محورهای البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

افزایش ۷ درصدی تردد از محورهای البرز


مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز با اشاره به افزایش هفت درصدی تردد از محورهای البرز، از ایمن سازی ۱۰ نقطه حادثه خیز در استان خبر داد.
مهرداد جهانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح دوشنبه در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برگزار شد، با بیان اینکه در آستانه هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری قرار داریم، اظهار کرد: سال گذشته سازمان راهداری در استان ها با نام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شروع به کار کرد.
وی با اشاره به اینکه استان البرز نیم درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده اما ۱۴ تا ۱۸ درصد تردد کشور در این منطقه به ثبت رسیده است، افزود: طول راه های استان ۱۳۱۷ کیلومتر است و تردد ثبت شده در هشت ماهه امسال ۳۸۵ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۷۸۷ بوده که نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.
تردد روزانه یک میلیون ۵۰۰ هزار خودرو از محورهای البرز
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز تصریح کرد: متوسط تردد روزانه ثبت شده در محورهای مواصلاتی استان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مورد و متوسط تردد در ساعت بیش از ۶۵ هزار تردد بوده است. جهانی با تاکید بر اینکه البرز در هفت ماهه امسال استان اول در بخش کاهش تلفات جاده ای به میزان ۳۳.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است، گفت: سال گذشته تعداد فوتی ها به واسطه تصادفات جاده ای ۱۲۸ مورد بوده که این امر در سال جاری به ۸۵ فوتی رسیده است. وی ادامه داد: ۲۵ اکیپ راهداری، ۲۵۰ راهدار و بیش از ۸۵ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در ۱۲ راهدارخانه ثابت استان عملیات راهداری را انجام می دهند از طرفی باید به این مهم نیز اشاره کرد که در بحث راهداری با توجه به ترافیک استان اقدامات خوبی انجام گرفته است.
نصب ۱۰ سامانه ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی البرز
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز گفت: عملکرد هشت ماهه نشان می دهد نصب نیوجرسی به طول بیش از ۱۰ کیلومتر در آزادراه ها صورت پذیرفته است که اقدام مثبتی در خصوص افزایش ضریب ایمنی سفر مسافران و رانندگان است. وی تعداد ناوگان های حمل و نقل مسافران در استان البرز را ۲ هزار و ۳۳۰ دستگاه اعلام کرد و افزود: ۲ هزار و ۵۸۴ راننده در بحث مسافربری در سطح استان مشغول به فعالیت هستند همچنین طی سال جاری ۶۶۷ هزار و ۷۱۴ مسافر به نقاط مختلف کشور جابجا شده است. جهانی با اعلام اینکه در بحث مسافربری با کاهش ۶ درصدی جابجایی و استفاده از ناوگان عمومی در البرز همچنین در کشور مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار و ۴۲ دستگاه ناوگان در بخش جابجایی کالا در استان البرز وجود دارد که در این حوزه ۸۳ شرکت فعال هستند. وی تعداد تابلوهای پیام نما در سطح محورهای مواصلاتی استان البرز را ۴ مورد اعلام کرد و با بیان اینکه تعداد دوربین نظارت حدود ۲۵ دستگاه است، ادامه داد: ۲۱ سامانه کنترل سرعت فعال، ۴۲ دستگاه تردد شمار و یک تابلوی ترافیک نمای برخط در استان البرز وجود دارد. وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۲۱ سامانه ثبت تخلف جاده ای در استان نصب شده که درصدد هستیم در سال جاری ۱۰ دستگاه سامانه ثبت تخلف دیگر نیز نصب شود، گفت: نصب دستگاه ردیاب در ماشین آلات راهداری و ایمن سازی مدارس حاشیه راه های استان انجام گرفته است.
شناسایی ۶۰ نقطه حادثه خیز در البرز/۱۰ نقطه ایمن سازی شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز تعداد مدارس موجود در حاشیه راه های استان را ۶۰ مدرسه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰ مدرسه در این حوزه ایمن سازی شده است.
جهانی با بیان اینکه طی سال جاری هزار و ۵۰۰ کلاه ایمنی بین موتورسواران توزیع شده است، اظهار کرد: خوشبختانه ۲۲ دستگاه پل عابر پیاده در مناطقی که مورد نیاز بوده نصب شده و در حال حاضر پنج دستگاه پل عابر پیاده در مسیر آزادراهی استان در حال ساخت است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز گفت: ۶۰ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد که از این تعداد ۱۰ نقطه حادثه خیز موجود درمحور کرج - چالوس و دیگر محورها ایمن سازی شده است. وی با بیان اینکه ساخت پایانه در محدوده شهرها یکی از وظایف شهرداری ها است، ادامه داد: پیگیری لازم در خصوص بحث ساماندهی پایانه مسافربری شهید کلانتری صورت گرفته و درصدد ایجاد چند پایانه دیگر هستیم. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز با اشاره به اینکه پل های عابر پیاده اغلب به صورت شیب راهه احداث شده است، تصریح کرد: در تلاش هستیم با همکاری بخش خصوصی پایانه حمل بار در شهرستان کرج احداث تا مشکلات این حوزه برطرف شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود