26 دی 1396
شماره خبر: 189969

گسترش مراکز یادگیری کلید حل مشکلات سوادآموزی زندانیان

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

گسترش مراکز یادگیری کلید حل مشکلات سوادآموزی زندانیان


مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: گسترش مراکز یادگیری محلی کلید حل مشکلات سوادآموزی زندانیان است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا رستمی در جلسه هم‌اندیشی آموزش زندانیان در استان البرز که به میزبانی ندامتگاه کرج برگزار شد گفت: راه‌اندازی یادگیری محلی نقش مهمی در سوادآموزی زندانیان دارد.
وی افزود: امروز با دعوت از مهدی زاده معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور و همکارانشان به این مرکز تصمیم داریم نخست ضمن بازدید از بخش‌های فرهنگی و تربیتی، دفتر مرکز یادگیری محلی را نیز در ندامتگاه کرج افتتاح نماییم.دیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها با بیان آموزش ۸۹۰۰۰ نفر بی‌سواد طی پنج سال گذشته در زندان‌های کشور تصریح کرد: مرکز یادگیری محلی نقش عمده‌ای در ریشه‌کنی بی‌سوادی در زندان‌ها دارد و به نظر می‌رسد ایجاد مراکز یادگیری محلی بهترین روش برای دستیابی به اهداف سوادآموزی در زندان‌ها باشد در این مراکز افراد در ارتقای آموزشی یکدیگر نقش حائز اهمیتی دارند.حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمی ادامه داد: بیش از ۳۰ درصد زندانیان کشور کم‌سواد بوده و دارای مدرک ابتدایی هستند و شرایط ورود به دوره انتقال رادارند، دوره انتقال به معنی انتقال به آموزش رسمی است که می‌تواند نقش اساسی در ارتقای سطح دانش و آگاهی زندانیان داشته باشد. وی یادآور شد: در حال حاضر سه جلد کتاب فارسی، آموزش قرآن و ریاضی ویژه زندانیان کشور به‌منظور کسب مهارت‌های خواندن، نوشتن و ارتقای سطح دانش و آگاهی زندانیان با محوریت آموزه‌های دینی و مسائل موردنیاز زندگی اجتماعی آنان تهیه‌شده است.
مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها گفت: سوادآموزی زندانیان یک فعالیت مشارکتی است و سازمان زندان‌ها به‌تنهایی نمی‌تواند از عهده آن برآید بنابراین با انعقاد قرارداد با وزارت آموزش‌وپرورش سازمان نهضت سوادآموزی و نگارش شیوه نهضت سوادآموزی زندانیان با سازمان نهضت سوادآموزی همکاری هم جانبه دارد و حضور آقای مهدی زاده و همکارانشان امروز در استان البرز در راستای همین تعامل می‌باشد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمی خاطرنشان کرد: امروز ما مرکز یادگیری محلی امید را در ندامتگاه کرج توسط مهدی زاده معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور افتتاح نمودیم و خدا را شاکریم که اقدامات فرهنگی و تربیتی با حضور آقای باقری مدیرکل خوب و باسابقه سازمان زندان‌ها بسیار مطلوب است. گفتنی است در این جلسه و بازدید نیز حافظ سیفی نژاد معاون مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی دوره‌ای سوادآموزی نهضت کشور، الهویی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش البرز، جبار باقری مدیرکل زندان‌های استان البرز و علی ترکاشوند رئیس اداره آموزش سازمان زندان‌های کشور و تنی چند از مسئولین آموزش‌وپرورش و زندان‌های استان البرز حضور داشتند.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود