2 فروردین 1399
شماره خبر: 232674

ابلاغ دستور العمل اجرایی پیشگیری از بیماری کرونا به دستگاههای اجرایی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ابلاغ دستور العمل اجرایی پیشگیری از بیماری کرونا به دستگاههای اجرایی البرز

در راستای عمل به وظایف قانونی، اجرای صحیح قوانین، تحقق اهداف عینی و عملی قوه قضائیه و اجرای بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بسیج همگانی دستگاه ها به...

منظور کنترل و کاهش بیماری کرونا، دستورالعمل اجرایی و اهداف کلان از اجرای این طرح در تاریخ ۹۸/۱۲/۲۱ از سوی رئیس کل دادگستری استان البرز و توسط معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهیه، تدوین و جهت اجرا به کلیه ی دستگاه های دولتی ابلاغ گردید.
داراب خانی معاون قضایی رئیس کل دادگستری البرز در گفتگو با خبرنگاران، هدف از تهیه و تدوین این دستورالعمل را پیش بینی و ارتقاء توان دفاعی و لجستیکی دستگاه های خدمات رسان اعم از دولتی و غیر انتفاعی بیان کرد و افزود:
با ابلاغ این دستورالعمل که با توجه به ظرفیت های هر یک از سازمان ها تدوین شده، در شرایط حساس کنونی کشور، هماهنگی، هم افزایی و ارتقاء کیفیت خدمات رسانی به شهروندان مدّنظر مسئولان ارشد استان و در اقدامات اولویتی قرار گرفته است
رئیس کمیته راهبري كاهش ورودي، رفع اطاله دادرسي و كاهش جمعيت کیفری زندان های شورای تحول قضایی استان در ادامه افزود:
قوه قضائیه با تکیه بر اصول قانونی و با هدف هدایت و راهبری کلیه ی دستگاه های اجرایی و تدقیق در نظارت ها و بهبود علمکرد همگانی؛ مسؤولیت این امر مهم را بر عهده گرفته است.
داراب خانی بعنوان دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز در ادامه افزود:
از کلیه ی دستگاه های اجرایی خواسته شده تا از وضعیت پیشرفت اقدامات و دستیابی به اهداف مورد نظر، گزارش جامعی تهیه و جهت بازنگری و اطلاع، به دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ارسال نمایند.
رئیس کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان در ادامه با بیان اهداف کلی و چشم اندازهای مورد انتظار بیان کرد:
ارتقاء نظارت و کنترل بازارهای موجود در عرضه ی کالاهای اساسی و بهداشتی مورد نیاز شهروندان، با بهره گیری از:
✔ "راهبردهای قانونی" ،
✔ "مصلحت عمومی جامعه"
✔ و "انتفاع همگانی در حفاظت از سلامت مردم"
در این دستورالعمل در نظر گرفته شده است.
وی افزود: حفظ آرامش و امنیت عمومی و روانی جامعه در مقابله با ویروس کرونا، از چشم اندازهای بلند مدت این طرح می باشد.
این مقام مسؤول خاطر نشان کرد: برنامه ی موصوف با هدف گذاری و پیش بینی ۸۲ وظیفه جهت اجرا به ۱۸ دستگاه و سازمان اجرایی ابلاغ شده است.
وی همچنین افزود: این دستورالعمل با رعایت حقوق شهروندان در حوزه های اقتصادی، امنیتی و اجتماعی تدوین و شاخص این برنامه بصورت عملیاتی برنامه ریزی گردیده است.
داراب خانی در پایان تصریح کرد: اطلاع رسانی و به اشتراک گذاری محتویات دستورالعمل فوق، از موارد مورد تاکید دکتر فاضلی رئیس کل دادگستری استان البرز می باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود