16 بهمن 1400
شماره خبر: 263207

یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده های خام دامی فاسد در فردیس معدوم شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



رییس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس گفت: یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی فاسد طی یک ماه گذشته از مراکز عرضه در این شهرستان جمع آوری و معدوم شد.
دکتر محمدمهدی راهنورد افزود: در این مدت در بازرسی هایی که از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی فردیس انجام شد 2 هزار کیلوگرم انواع گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ مشکوک به دلیل نداشتن مجوز و یا جهت بررسی های آزمایشگاهی ضبط که از این مقدار در مجموع یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام به علت فاسد بودن و تغییرات ارگانولپتیک معدوم شد.
وی درخصوص اقدامات دامپزشکی در حوزه نظارت های بهداشتی گفت : از ابتدای دیماه امسال تاکنون بیش از ۸۰۰ نوبت مورد بازدید از واحدهای عرضه و تولید فرآورده های خام دامی شهرستان صورت گرفته است . رییس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس افزود: با توجه به لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراکز و واحدهای تحت نظارت، اکیپ های 2 نفره بازرسی به صورت روزانه با حضور در واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی مواردی از جمله تاریخ تولید، مهر و لیبل و علائم ارگانولپتیکی ظاهری محصولات خام دامی را رصد و پایش می نمایند و در این راستا در صورتی که متصدیان واحد برای بار اول موارد بهداشتی را رعایت نکنند تذکر داده و در نوبت های بعدی ضمن اخذ تعهد به مراجع قضایی معرفی می گردند.
راهنورد گفت: همچنین در بازدیدهای به عمل آمده موارد غیر بهداشتی در کارتکس های نظارتهای دامپزشکی درج می شود.رییس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس گفت: از دیماه اامسال تاکنون ۲۹ فقره صورتجلسه تنظیم و از ۱۵ واحد متخلف نیز تعهد اخذ و تعداد هشت مورد نیز به مراجع قضایی برای پلمب معرفی شده اند که یک واحد متخلف نیز پلمب شد.
راهنورد افزود: در بخش بهداشت بیماریهای دامی تعداد چهار هزار راس دام سبک و سنگین نیز طی مدت یاد شده تحت واکسیناسیون آنتروتوکسمی ، قانقاریا و تب برفکی قرار گرفتند.
وی از مردم خواست از خرید فرآورده های خام دامی به ویژه ماهی از دستفروشان و خودروهای وانت خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی و یا تخلفات مراتب را با شماره تلفن های ۳۶۶۴۰۵۱۸ و یا سامانه ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود