11 فروردین 1403
شماره خبر: 302599

کلاهبرداری سایبری با ارسال پیامک جعلی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی


رييس پليس فتا البرز با اشاره به ترفندهاي مختلف متخلفان سايبري در فضاي مجازي و ‏پيامکي به کاربران هشدار داد و گفت: کاربران پيامک هاي مشکوک و لينک هاي آلوده را باز نکنند.‏

سرهنگ "رسول جليليان" اظهار کرد: اکنون کلاهبرداران سايبري با توجه به فراخور نيازهاي جامعه علاوه بر ترفندهاي مختلف، اقدام به تبليغات و ارسال پيام با مضمون ثبت نام و سود سهام عدالت کرده و از کاربران کلاهبرداري مي کنند.
سرهنگ جليليان خاطرنشان کرد: کلاهبرداران سايبري با ارسال پيامک‌هاي جعلي تحت اين عناوين، سعي در ترغيب افراد به کليک نمودن روي لينک ارسالي کرده و سپس هدايت به درگاه بانکي جعلي مي کنند.
وي بيان کرد: کلاهبرداري از طريق ارسال پيام جعلي حاوي لينک هاي آلوده با موضوعات ثبت نام سبدکمک معيشتي، ثبت نام کالابرگ الکترونيک، اينترنت رايگان اقدام به کلاهبرداري مي کنند.
وي گفت:کاربران بدون آگاهي وارد لينک هاي آلوده شده درحالي که يک بدافزار بوده و کلاهبرداران با اين شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکي متقاضيان را به سرقت و اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب بانکي آن‌ها اقدام مي‌کنند.
به گفته وي، سهل انگاري و ناآگاهي کاربران سبب شده کلاهبرداران از اين فرصت سوء استفاده کرده برداشت غيرمجاز هرروز رو به افزايش است.
رييس پليس فتا استان يادآورشد : کاربران در صورت دريافت اينگونه پيام ها بدون کليک کردن بر روي لينکي،اقدام به پاک کردن پيام مربوطه کنند.
سرهنگ جليليان تاکيد کرد: پيامک هاي سازماني و رسمي از سرشماره هاي معتبر ارسال مي شود و کاربران به هيچ عنوان به لينک هايي که از طريق سرشماره هاي ناشناس و شخصي ارسال شده مراجعه نکنند.
وي تاکيد کرد: کاربران در صورت اطلاع از اين‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طريق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوريت‌هاي سايبري پليس فتا اعلام کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود