16 اردیبهشت 1403
شماره خبر: 304212

انجام تحقیقات برای تولید تست سریع تشخیص مشمشه در موسسه رازی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، در سخنرانی علمی، موضوع «ضرورت طراحی و اجرای تست تشخیص سریع غربالگری مشمشه در مرزهای پرتردد کشور» را بررسی کرد و از انجام تحقیقات برای ساخت این تست در موسسه رازی خبر داد.
دکتر نادر مصوری در سخنرانی علمی با موضوع «ضرورت طراحی و اجرای تست تشخیص سریع غربالگری مشمشه در مرزهای پرتردد کشور» که در بیست و یکمین کنگره دامپزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: در طی ۳۰ سال گذشته بیشتر موارد مشاهده شده از بیماری مشمشه در ایران با توجه به تحقیقات انجام شده، از طریق اسب‌هایی که برای قاچاق کالا استفاده می‌شوند، به کشور انتقال می یابند.
وی افزود: اسب‌هایی که از ایران، عراق و ترکیه به سمت سوریه رفته و پس از تبادل اجناس در آن منطقه، از آبشخوری مشترک با سایر اسب‌ها، بیماری را از طریق مرزها به ایران منتقل می‌کند.
عضو هیئت علمی موسسه رازی تصریح کرد: متاسفانه با توجه به اینکه تست مشمشه، مالئیناسیون CF تست در مرزها به دلیل تردد بالا و زمان ناکافی، به درستی و همانند داخل کشور انجام نمی‌شود، شاهد انتقال این بیماری به کشور هستیم.وی ادامه داد: در همین راستا طراحی تستی برای شناسایی اسب های بیمار موضوع بسیار مهمی است که هم اکنون در حال انجام تحقیقات در این حوزه هستیم تا از تردد اسب ها و تک‌سمی‌های مبتلا و ناقل بیماری مشمشه از مرزها و ورود به کشور، جلوگیری شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود