20 فروردین 1391
شماره خبر: 6119

برخورد با بدحجابی نیازمند کار فرهنگی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

برخورد با بدحجابی نیازمند کار فرهنگی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز تاکید کرد: ترویج عفاف و حجاب در جامعه و برخورد با مظاهر بدحجابی نیازمند کار فرهنگی و حرکت بر اساس برنامه‌ریزی عالمانه است.
حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی اظهار داشت: یکی از بحث‌هایی که همواره در آستانه فرارسیدن فصل تابستان مطرح می‌شود، موضوع مبارزه با بدحجابی است. وی تصریح کرد: به طور قطع اکثر ملت ایران به ویژه خانواده‌ها مخالف برخورد قاطع با مظاهر بدحجابی و مانکن‌های خیابانی نیستند و بسیاری از مردم با مراجعه به نهادهای مسئول خواستار برخورد قاطع با این افراد هستند.
* برخی جوانان بدحجاب فریب خورده‌اند
این مسئول فرهنگی تاکید کرد: بنابراین لزوم برخورد با بدحجابی به ویژه مانکن‌های خیابانی که با هدف تخریب باورها و امنیت روانی جامعه بی عفتی را ترویج می‌کنند، بر کسی پوشیده نیست. مسعودی خاطر نشان کرد: البته باید به این نکته ضروری توجه داشت که ورود به این عرصه باید عالمانه، آگاهانه و با برنامه‌ریزی فرهنگی همراه باشد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا برخوردهای قهری نیروی انتظامی و نهادهای مسئول دیگر می‌تواند در نهایت منجر به رفع بدحجابی شود؟ گفت: برخوردهای قهری نهادهایی مانند نیروی انتظامی لازم است،‌ اما به طور قطع کافی نیست. مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز تاکید کرد: به عنوان نمونه برخی از جوانان ما که حجاب کامل ندارند،‌ فریب خورده و در صورت آگاهی حجاب خود را به صورت کامل رعایت خواهند کرد، چرا که اکثریت مطلق ملت ایران به ویژه جوانان ایرانی افرادی مسلمان و دارای اعتقادات مذهبی هستند. مسعودی افزود: بنابراین نهادهای مختلف به ویژه دستگاه‌های متولی امور فرهنگی باید در کنار برخوردهای قهری ، فرهنگ‌سازی مناسبی نیز داشته و از طریق پیام‌های فرهنگی جوانان را آگاه کنند. وی تاکید کرد: به طور قطع اگر به کار فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب بی‌توجه باشیم، در برابر تهاجم گسترده فرهنگی غربی‌ها با هدف منحرف ساختن ذهن جوانان ایرانی و گرفتار کردن نسل سوم و چهارم انقلاب در گرداب بی‌عفتی است، موفقیتی نخواهیم داشت.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود