31 فروردین 1391
شماره خبر: 6453

نقش نهادهای فرهنگی در ترویج عفاف و حجاب

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

نقش نهادهای فرهنگی در ترویج عفاف و حجاب

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ گفت: برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه نیازمند ترویج فرهنگ دینی هستیم که برای تحقق این مهم نقش نهادهای متولی امور فرهنگی بسیار مهم و حساس است.
حجت الاسلام محمدتقی ناطقی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمنان اسلام و انقلاب ترویج بی‌عفتی در ممالک اسلامی به ویژه کشورمان است که برای اجرای این توطئه پیاده نظام خود را به میدان آورده‌اند. وی تصریح کرد: در حال حاضر عده‌ای فریب‌خورده با نیت‌های شوم نقش پیاده نظام دشمن را در داخل اجرا کرده و با رفتار و حرکات خود شرایط لازم برای گسترش تهاجم فرهنگی غرب را فراهم می‌کنند. این عالم دینی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای مقابله با چنین توطئه‌هایی که به طور دقیق عفاف جوانان ایرانی را هدف قرار داده، چه باید کرد؟ گفت: در گام نخست باید هوشیار بوده و به دقت رفتار دشمنان غربی را رصد کنیم.
* رهبر معظم انقلاب نقشه‌های دشمنان را به درستی تشخیص می‌دهند
ناطقی تاکید کرد: رهبری معظم انقلاب سال‌ها قبل خطر تهاجم فرهنگی دشمن که این روزها به اوج رسیده است را پیش‌بینی و راهکارهای مقابله با آن را ترسیم فرمودند و برای رهایی از این وضعیت باید به رهنمودهای معظم له توجه وی داشته باشیم.
* تنها برخوردهای سخت با بدحجابی‌ها کافی نیست
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه هر سال با فرارسیدن فصل تابستان طرح‌هایی از سوی نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی‌ها صورت می‌گیرد، آیا این برخوردها کافی است؟‌ گفت: به طور قطع ورود پلیس برای حفظ امنیت و سلامت اخلاقی جامعه و برخورد قاطع با مظاهر فساد لازم و ضروری است و کسی این مهم را نفی نمی‌کند. امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ ادامه داد: البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که تنها این برخوردها کافی نیست و همانطور که رهبری معظم انقلاب اسلامی فرمودند، باید با ابزار فرهنگی به مصاف تهاجم دشمن رفت. وی خاطر نشان کرد: جوانان ما باید آگاه شده و خطراتی که آنها تهدید می‌کند را به درستی تشخیص دهند و بدانند که دشمن ذهن نسل جوان را هدف قرار داده است. امام جمعه ساوجبلاغ افزود: از سوی دیگر خانواده‌ها نیز باید راهکارهای تربیت صحیح فرزندان خود را آموخته که رسیدن به این هدف با فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم محقق می‌شود. ناطقی در پایان تاکید کرد: در این حوزه نقش متولیان امور فرهنگی و رسانه‌های کشور بسیار حساس و مهم است و این نهادها نباید از زیر بار وظائف خطیری که بر عهده دارند، شانه خالی کنند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود