30 خرداد 1391
شماره خبر: 8038

ترور شهید بهشتی ملت ایران را مصمم‌تر کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ترور شهید بهشتی ملت ایران را مصمم‌تر کرد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: ترور شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و شهدای هفتم تیر ملت ایران را برای پیگیری آرمان‌های اسلام و انقلاب مصمم‌تر کرد.
حسین کاشانی‌پور اظهار داشت: کشورهای غربی که حامی حکومت دست‌نشانده و دیکتاتور طاغوت بودند، تلاش بسیاری برای به ثمر نرسیدن قیام ملت ایران به رهبری مرجعت معظم شیعه داشتند. وی تصریح کرد: به همین دلیل هر گونه حمایتی از رژیم سفاک پهلوی برای سرکوب قیام ملت ایران را داشته و حتی سرویس‌های جاسوسی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس آخرین تجهیزات شکنجه را به ساواک برای دستگیری و شکنجه انقلابیون ارائه می‌دادند. عضو ستاد گرامیداشت سالروز شهدات شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر ادامه داد: ملت ایران با ایمان راسخ به رهبری و راهی که در پیش گرفته بودند، تمام سختی‌‌ها را تحمل کرده و در نهایت نیز وعده الهی پیروزی حق بر باطل تحقق یافت.
ترور بزرگان انقلاب از سوی غربی‌ها طراحی می‌شد
کاشانی‌پور با اشاره به حوادث و رخدادهای ناگوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پس از بیرون راندن حکام منفور پهلوی از کشور، غربی‌ها توطئه‌های بسیاری برای ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی و مایوس کردن ملت ایران از پیگیری آرمان‌های انقلاب انجام دادند. وی تصریح کرد: راه‌اندازی جنگی خونین و هشت ساله و همچنین تحریم‌های غیر قانونی علیه ملت ایران، بخشی از این توطئه‌ها بود که خوشبختانه با درایت امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب و همچنین استقامت ملت ایران به نتیجه نرسید. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: همچنین در روزهای نخست انقلاب و با توجه به شرایط ناپایدار حاکم بر کشور، غربی‌ها با اجیر کردن عوامل فریب‌خورده و ضد انقلاب در کشور طرح ترور بزرگان انقلاب را اجرا کردند. کاشانی‌پور گفت: در آن دوران بزرگان بسیاری که هدایت انقلاب را بر عهده داشتند از جمله شهید مظلوم بهشتی و 72 یار باوفای ایشان و شهدای دیگری مانند شهید مطهری به دست عوامل کوردل ترور شدند. وی تصریح کرد: ترور‌های فوق همگی توسط کشورهای غربی طراحی و هدایت شده و جالب این است که ادعای دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریست‌ها را هم دارند. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز در پاسخ به این پرسش که ترورهای کور روزهای نخست انقلاب چه تاثیری در روحیه مردم ایران داشت، گفت: هدف اصلی این ترورها از میان برداشتن مغزهای متفکر انقلاب و سپس مایوس کردن ملت ایران از پیگیری خواسته‌های به حق خود بود. کاشانی‌پور تاکید کرد: این رفتارهای خشونت‌‍‌بار موجب شد که ملت ایران و سران انقلاب برای تحقق خواسته‌های خود مصمم‌تر شوند و هر شهیدی روحیه ایثار و فداکاری را در روح ملت ایران تقویت می‌کرد. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا تروریست‌ها افرادی چون شهید بهشتی را هدف قرار می‌دادند‌، گفت: آنها به سراغ بزرگانی رفتند که در میان ملت ایران دارای جایگاه والا و رفیعی بوده و نقش مهمی در هدایت صحیح کشتی انقلاب داشتند. عضو ستاد گرامیداشت سالروز شهدات شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر ادامه داد: تصور دشمنان خارجی و بدخواهان و مزدوران داخلی این بود که با شهادت افرادی چون شهید مطهری و شهید بهشتی، تئورسین‌های انقلاب را از میان برداشته و راحت‌تر می‌توانند به انقلاب آسیب وارد کنند.
خدا رهبری را برای ملت ایران نگاه داشت
کاشانی‌پور با اشاره به ترور ناموفق رهبری معظم انقلاب اسلامی چند روز پیش از حادثه دلخراش هفتم تیر اظهار داشت: آنچه غربی‌ها از درک آن ناتوان و عاجز بودند، تحقق قطعی وعده الهی مبنی بر پیروزی حق بر باطل است. وی تصریح کرد: به همین دلیل شاهد هستیم که چند روز پیش از هفتم تیر، تروریست‌ها به رهبری معظم انقلاب حمله کرده و قصد به شهادت رساندن ایشان را داشتند که به صورت معجزه آسیب جدی به ولی امر مسلمین وارد نشد. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: خداوند حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را برای ملت ایران حفظ فرمود تا پس از امام خمینی (ره) رهبری معظم انقلاب هدایت کشتی انقلاب را بر عهده گیرند و امروز شاهد برکات حضور ولایت در راس انقلاب هستیم.
لزوم ترویج اندیشه شهید بهشتی در میان نسل جوان
کاشانی‌پور متذکر شد: البته از دست دادن بزرگانی چون شهید مظلوم بهشتی همانطور که امام خمینی (ره) نیز تاکید فرمودند ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای ملت ایران بود، چرا که ایشان دارای اندیشه بسیار غنی بوده و امروز لازم است که تفکرات شهید بهشتی به خوبی برای نسل جوان تبیین شود.وی در پایان تاکید کرد: نسل‌های سوم و چهارم انقلاب باید بدانند که انقلاب اسلامی با ایثار و فداکاری چه بزرگانی به نتیجه رسیده تا قدر این انقلاب را بیشتر بدانند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود