31 خرداد 1391
شماره خبر: 8062

اولویت برنامه‌های هفتم تیر تبیین اندیشه‌های شهید بهشتی است‌

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اولویت برنامه‌های هفتم تیر تبیین اندیشه‌های شهید بهشتی است‌

سخنگوی استانداری البرز گفت: با تشکیل نخستین ستاد گرامیداشت سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی و شهدای هفتم تیر، برنامه‌های ویژه با اولویت تبیین اندیشه شهید بهشتی در البرز برگزار خواهد شد.
محمود سوداگر اظهار داشت: یکی از مفاخر انقلاب اسلامی که تربیت یافته مکتب اسلام ولایی بود، شهید مظلوم دکتر بهشتی است. وی تصریح کرد: ایثار، فداکاری و اندیشه غنی شهید آیت‌الله بهشتی از ایشان چهره‌ای برجسته و تاثیرگذار در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و سپس برای اداره کشور ساخته بود.
دشمنان با ترور بزرگان انقلاب به دنبال انتقام از انقلاب بودند
سخنگوی استانداری البرز تاکید کرد: بزرگانی چون شهید مظلوم بهشتی و همراهی آنها با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) طی سال‌های مبارزه علیه حکومت طاغوت منجر به آگاهی بیشتر مردم ایران و خروش این ملت علیه رژیم دست‌نشانده پهلوی شد. سوداگر ادامه داد: دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی اسلام و انقلاب وقتی دیدند در برابر اندیشه و روح بلند بزرگان انقلاب توان مقابله ندارند،‌ طرح شوم ترور این عزیزان را اجرا و در حقیقت از انقلاب به دنبال انتقام گیری از انقلاب بودند.
ضرورت تبیین اندیشه‌های شهید بهشتی برای نسل جوان
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اندیشه‌های بزرگانی چون شهید مظلوم بهشتی و شهید مطهری باید برای نسل‌های سوم و چهارم انقلاب به درستی تبیین شود،‌ اظهار داشت: در همین راستا در استان البرز ستادی با عنوان گرامیداشت سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی و شهدای هفتم تیر برای نخستین‌ بار به صورت مستقل تشکیل شد.
سخنگوی استانداری البرز ادامه داد: در این ستاد نمایندگانی از نهادها و دستگاه‌های مختلف مانند دستگاه قضایی، دادگستری، استانداری، تبلیغات اسلامی عضویت داشته و تدوین و اجرای برنامه‌های ویژه‌ای برای هفته قوه قضاییه و هفتم تیر در دستور کار قرار گرفت. سوداگر تاکید کرد: در این هفته برنامه‌های فرهنگی بسیاری در سراسر استان البرز اجرا می‌شود که اولویت آنها تبیین اندیشه‌ والای شهید مظلوم بهشتی و همراهان شهید این بزرگوار خواهد بود.
تبیین تفاوت دستگاه قضایی در ایران با دیگر کشورها
وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر دستگاه قضایی در جمهوری اسلامی تفاوت‌های عمیق بسیاری با نهادهای مشابه در دیگر کشورها دارد. سخنگوی استانداری البرز افزود: مهمترین تفاوت فوق در این است که قوانین و احکام دستگاه قضایی ایران برگرفته از احکام و حدود اسلامی است که تلاش می‌کنیم در برنامه‌های ویژه هفتم تیر، این تفاوت به درستی برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود.
اجرای بیش 300 برنامه فرهنگی در استان البرز
سوداگر در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام این مطلب که بیش از 300 برنامه فرهنگی ویژه هفتم تیر در ستاد گرامیداشت سالروز شهادت دکتر بهشتی و هفتم تیر استان البرز طراحی شده است،‌ گفت: اعضای ستاد فوق در حال آخرین بررسی‌ها برای اجرای این برنامه‌ها هستند.وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا با اجرای این برنامه‌ها، جوانان ساکن استان البرز شناخت بهتری از شهید بهشتی و همراهان مظلوم ایشان در حادثه دلخراش هفتم تیر داشته باشند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود