26 تیر 1391
شماره خبر: 8980

پلمب 15 نانوایی متخلف در ساوجبلاغ

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پلمب 15 نانوایی متخلف در ساوجبلاغ

سپیدار آنلاین: رئیس اتحادیه صنف نانوایان ساوجبلاغ با اعلام افزایش نظارت بر کیفیت نان، از پلمب 15 نانوایی متخلف در این شهرستان خبر داد.
جمشید اصغریاظهار داشت: گندم یکی از مهمترین و ارزشمندترین محصولات کشاورزی است و در فرهنگ ایرانی و اسلامی جایگاه بالایی دارد. وی تصریح کرد: از سوی دیگر گندم و نان جزو پر مصرف‌ترین اقلام غذایی در سراسر جهان است و کشورهایی که در تامین گندم و نان خود ضعف دارند، این ضعف در استقلال سیاسی و اقتصادی آنها اثر منفی بسیاری خواهد داشت.
هدفمندی یارانه‌ها منجر به افزایش کیفیت نان تولیدی در کشور شده است
رئیس اتحادیه صنف نانوایان ساوجبلاغ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت یارانه نقدی مستقیم به مردم برای تامین نان مورد نیاز خود گفت: این اهمیت از یک سو و همچنین نحوه مصرف غیر اصولی نان و گندم در کشورمان موجب شد که دولت تمهیدات خاصی در این حوزه اتخاذ کند که مهم‌ترین و شاخص‌ترین آن پرداخت یارانه نقدی نان در قانون هدفمندی یارانه‌ها است. اصغری گفت: اجرای این قانون با هدف افزایش کیفیت نان تولیدی در کشور و همچنین کاهش تلفات گندم و آرد بوده که تاثیر مناسبی نیز داشته است.
وی با تاکید بر اینکه با قطع بخشی از یارانه گندم، نانوایان موظف به افزایش کیفیت نان تولیدی خود هستند، گفت: در همین راستا نظارت‌هایی بر عملکرد صنف نانوایان در شهرستان ساوجبلاغ صورت گرفته بخشی از این نظارت بر عهده اتحادیه است.
تذکر به بیش از 120 نانوایی در ساوجبلاغ
رئیس اتحادیه صنف نانوایان ساوجبلاغ افزود: از ابتدای سال به طور مستمر نظارت‌ها و بازرسی‌های جدی بر تمام نانوایی‌های فعال در ساوجبلاغ انجام شده است. اصغری ادامه داد: طی این بازدید‌ها اشکالاتی در عملکرد و کیفیت نان برخی از نانوایی‌ها مشاهده و برای رفع این موارد به 126 نانوایی تذکر جدی داده شد. وی خاطرنشان کرد: 15 نانوایی به این تذکرها توجهی نداشته و برای رفع کیفیت نامطلوب نان تولیدی خود اقدامی نکردند و ما مجبور به برخورد قانونی با آنها شدیم. اصغری گفت: در همین زمینه پرونده این 15 نانوایی به مراکز ذی‌ربط ارسال و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد. این مسئول در پایان تاکید کرد: به طور قطع نظارت‌ها را تا رسیدن به شرایط مطلوب و استاندار ادامه خواهیم داد و از مردم نیز می‌خواهیم که با در صورت مشاهده کیفیت نامطلوب نان، موضوع را به اتحادیه صنف نانوایان ساوجبلاغ اطلاع دهند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود