12 شهریور 1391
شماره خبر: 11012

تبیین فرهنگ اقتصاد مقاومتی در بین آحاد جامعه توسط مبلغان ضرورت دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تبیین فرهنگ اقتصاد مقاومتی در بین آحاد جامعه توسط مبلغان ضرورت دارد

سپیدار آنلاین: کارشناس فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: تلاش مبلغان در ایجاد فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه و تبیین منویات رهبری در این مورد برای آحاد مردم ضرورت دارد.
حجت الاسلام حسین اولیایی با بیان مطلب فوق گفت: با توجه به شرایط حساس دنیای کنونی و تقابل تمام عیار حق و باطل در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی، مانند تحولاتی که امروز در سوریه می‌گذرد، برنامه‌ریزی مبلغان در عرصه روشنگری در بحث بیداری اسلامی، تبیین فرهنگ اقتصاد مقاومتی و ضرورت پرداختن ریشه‌ای به این دو مقوله به عنوان طرح‌های برجسته ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می‌رسد. وی افزود: فعالیت مبلغان در عرصه‌های تحقیق، پژوهش و فضای سایبری از طریق راه‌اندازی وبلاگ‌های فرهنگی با محتوا و مضامین معنوی و جذاب یک ضرورت انکارناپذیر است.
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به برگزاری چهار دوره آموزشی از طرف اداره‌ کل تبلیغات اسلامی برای مبلغان، مبلغات، ائمه جماعات و مداحان، هدایت، حمایت، نظارت و تغذیه فکری گروه‌های هدف را از رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد. وی با توجه به لزوم روحانی محور بودن تمام مراسم برگزار شده در سطح مساجد به اهتمام اداره کل در رفع نیاز مساجد استان به روحانی تاکید کرد. حجت الاسلام اولیایی اشاره به ضرورت بصیرت‌افزائی در میان همه اقشار مختلف جامعه نقش مبلغان در تشریح ابعاد مختلف بصیرت منطبق با دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در راستای خنثی کردن اثرات احتمالی تحریم‌ها را ممتاز ارزیابی کرد.
ورود و حضور سپاه پاسداران در عرصه های فرهنگی ضرورت دارد
وی با تاکید بر نقش مهم سپاه پاسداران در عرصه‌های فرهنگی در مورد کسانی که می‌گویند سپاه پاسداران یک نهاد نظامی است و وظیفه حراست از مرزها را بر عهده دارد و نباید در اماکن مذهبی و سایر عرصه‌ها حضور داشته باشد، گفت: به احتمال قوی این دوستان یا هیچ‌گونه اطلاعی از منویات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری ندارند یا می‌دانند و مغرضانه قضاوت می‌کنند. حجت الاسلام حسین اولیایی ادامه داد: هنگامی که سپاه پاسداران وارد عرصه فرهنگی می‌شود در واقع با تهاجم فرهنگی مبارزه می‌کند و منحرفان و فتنه‌گران باید از این حضور فعال، قاطع و سازنده سپاه پاسداران در صحنه‌های فرهنگی به ستوه بیایند. کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به این حضور گسترده سپاه در صحنه‌های فرهنگی و نقش‌آفرینی آن در علم‌افزائی و ارتقای سطح اگاهی جامعه افتخار می‌کند و مساجد ضمن داشتن هیئت امناء فعال و روحانی محور بودن، باید پایگاه‌های مقاومت هم داشته باشند.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود