30 شهریور 1393
شماره خبر: 129674

800 هزار نفر مخاطب شعر آیینی در البرز هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

800 هزار نفر مخاطب شعر آیینی در البرز هستند


مدیر انجمن شعر آیینی استان البرز گفت: کرج نزدیک به 800 هزار مخاطب شعر اهل بیت (ع) دارد؛ حال آنکه این انجمن از امکانات اولیه برگزاری جلسات مستمر و موثر برخوردار نیست.
"هادی جانفدا" که همراه با تعدادی از اعضای انجمن شعر آیینی استان البرز در نشستی مشترک با شهردار این کلانشهر حضور یافته بود، با اعلام این مطلب بر جایگاه شعرای آیینی استان البرز در کشور تاکید کرد و این انجمن را برخوردار از یکی از غنی ترین و پربارترین شاعران و آثار آیینی کشور برشمرد. وی نشست صمیمی شاعران آیینی با شهردار را فرصتی گرانبها برای ارائه توانمندی های این شعرا و معرفی هنرمندان عرصه شعر و ادب فارسی به مسئولان ارزیابی کرد و با بیان اینکه وجود شعرای متعدد و قدرتمند از گذشته تا امروز بیانگر قدمت فرهنگ و ادب در کشور است، به تقارن این دیدار با روز شعر و ادب اشاره کرد. مدیر انجمن شعر آیینی استان البرز اذعان داشت: اگرچه انتخاب این روز برای فرهنگ و ادب دوستان بسیار نیکو و مبارک است اما شهریار شعر ایران، خود از منابع و آموزه های اساتید بزرگتر و شایسته ای چون حافظ، نظامی، فردوسی، سعدی، جامی و نظایر این نامداران شعر فارسی بهره برده و از این حیث به نظر می رسید انتخاب روز شعر و ادب به مناسبت ولادت این شعرا بجا و شایسته تر بود. جانفدا در ادامه با یادآوری اینکه بسیاری از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) برای کیفیت بخشی به اذکارشان، از سروده های شاعران آیینی کرج و استان البرز تغذیه می کنند و بسیاری از این سرایندگان صاحب رتبه های برتر کنگره های ملی و بین المللی هستند، اظهار داشت: بر همین اساس مخاطبان اشعار شعرای آیینی استان را طیف های گوناگون مردم تشکیل می دهند به طوری که برخی از آنها به صورت مستقیم از سروده ها بهره می برند و عده ای مخاطب غیرمستقیم ابیات و سروده ها به شمار می آیند. وی تعداد نسبی مخاطبان شعر آیینی در استان البرز را حدود 800 هزار نفر دانست و بیان داشت: وجود هیئات مذهبی متعدد در استان البرز که در اغلب آنها از آثار این شعرا استفاده می شود بزرگترین محل و منبع استفاده مخاطبان از این نوع شعر است.
جانفدا مخاطبان غیرمستقیم این اشعار را کسانی دانست که از طریق تهیه کتب و رسانه های مختلف به آنها دسترسی می یابند و بیان داشت: بر همین اساس نباید از این ظرفیت و جایگاه غافل شده و باید بتوانیم با تقویت شعرای آیینی، بر غنای آثار آفریده شده بیفزاییم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود