3 دی 1393
شماره خبر: 134116

ضرورت حمایت مدیران استانی از فعالیت تشکل‌های مذهبی

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

ضرورت حمایت مدیران استانی از فعالیت تشکل‌های مذهبی


مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز خواستار حمایت بیشتر و همه‌جانبه مدیران استانی از فعالیت تشکل‌های مذهبی البرز شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس مسعودی اظهار داشت: طی سال‌های اخیر دشمنان اسلام و انقلاب و به ویژه کشورهای زورگو و استکباری غربی به این نتیجه رسیده‌اند که حمله فیزیکی و نظامی برای ضربه‌زدن و آسیب‌رساندن به امت اسلام، جوابگو نیست. وی تصریح کرد: آنها تجربه هشت سال دفاع مقدس در ایران و چند سال حمله نظامی به دیگر کشورهای اسلامی و تحریم‌های اقتصادی گسترده را داشته و می‌دانند که ملت‌های مسلمان با این شیوه‌ها دست از آرمان‌ها و اصول خود بر نمی‌دارند. این مسئول افزود: به همین دلیل طی سال‌های اخیر تمرکز اصلی توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب در حوزه تهاجم فرهنگی است و می‌خواهند ذهن جوانان مسلمان را از مسائل اصلی منحرف کرده و آنها را به بیراهه بکشانند. مسعودی بیان داشت: رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی در این مدت بارها توطئه دشمنان را برای مردم و مسئولان تشریح و تاکید فرمودند که باید در حوزه مقابله با تهاجم فرهنگی نیز مانند دوران دفاع مقدس جهادی عمل کنیم و در غیر این صورت با مشکلات و آسیب‌های جدی روبه‌رو می‌شویم. وی گفت: حرکت جهادی در جنگ نرم و مقابله با تهاجم فرهنگی به این معنی است که باید از همه ظرفیت‌ها و توان خود استفاده کرده و اجازه ندهیم که دشمنان با شبیخون فرهنگی به اهداف شوم خود دست‌ یابند.
مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: در این حوزه نقش علمای دینی و تشکل‌های مذهبی به ویژه مساجد غیرقابل انکار است و اگر نبود بصیرت رهبری معظم انقلاب و علمای دینی و ایستادگی سنگر مساجد در برابر دشمنان، امروز ایران اسلامی در جهان با عزت و سربلند نبود. مسعودی با اشاره به اینکه در استان البرز بیش از 3 هزار تشکل دینی فعالیت می‌کنند، گفت: متولیان و فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و حتی فرهنگی، همواره یک نگاه مادی به فعالیت‌های خود دارند که طبیعی است، اما هیچ یک از تشکل‌های مذهبی و دینی ما برای به دست آوردن سود کار نمی‌کنند. وی اظهار داشت: بنابراین باید از این تشکل‌ها حمایت شود تا بتوانند به وظایف خود در جهت ترویج معارف دینی، امر به معروف و نهی از منکر و بالاخره مقابله با تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان که امروزه با هزاران شبکه ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی پیگیری می‌شود، عمل کنند. مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: حمایت مدیران، مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف از فعالیت تشکل‌های دینی ضروری است و انتظار این است که در این راه جهادی عمل کنیم. مسعودی در پایان با اشاره به حمایت مسئولان و مدیران استانی البرز از فعالیت تشکل‌های مذهبی و دینی گفت: خوشبختانه مدیران ما مومن و ولایی هستند و از برخی تشکل‌ها حمایت‌های مادی و معنوی انجام می‌دهند، اما این حمایت‌ها باید به صورت متوازن بوده و در اختیار تمام تشکل‌های فوق بر اساس گستردگی فعالیت آنها باشد.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود