14 آبان 1391
شماره خبر: 14352

پاسخ به پرسش‌های دینی جوانان در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

پاسخ به پرسش‌های دینی جوانان در استان البرز

سپیدار آنلاین: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی البرز از اجرای ویژه‌ برنامه‌هایی به مناسبت عید سعید غدیر با هدف پاسخ به پرسش‌های دینی و اسلامی جوانان و نوجوانان در این استان خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا معینی اظهار داشت: همانطور که رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید فرموده‌اند، دشمنان اسلام و انقلاب پس از جنگ تحمیلی، اهداف شوم خود را با ظاهری متفاوت پیگیری کرده و امروز تمرکز آنها به انحراف کشاندن نسل جوان است. وی تصریح کرد: تهاجم فرهنگی و اجرای دسیسه‌ها و توطئه‌هایی در قالب جنگ نرم، به صورت گسترده از سوی کشورهای استکباری علیه مردم ایران به ویژه نسل‌های سوم و چهارم انقلاب تدارک دیده شده و تنها راه مقابله با این تهاجم افزایش آگاهی و بصیرت مردم است. معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه برای تحقق این مهم چه اقداماتی توسط این اداره صورت گرفته است؟ گفت:‌ یکی از اهداف اصلی تشکیل تبلیغات اسلامی پس از انقلاب تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های والای اسلام و انقلاب در جامعه است. معینی افزود: در این راه باید از همه ابزار و امکانات موجود به بهترین شکل استفاده کرده و با افزایش آگاهی‌های دینی مردم به ویژه نسل جوان، توطئه تهاجم فرهنگی دشمنان را خنثی کنیم. وی بیان داشت: در این راستا اداره تبلیغات اسلامی استان البرز طی سال‌های برنامه‌های بسیاری را طراحی و اجرا کرده است که خوشبختانه آثار آن نیز در استان قابل مشاهده است. معینی افزود: آخرین برنامه‌ای که در این زمینه اجرا کردیم، پاسخ به پرسش‌های دینی جوانان با محوریت ولایت بود که به مناسبت عید سعید غدیر انجام شد.
اعزام 200 عالم دینی به مناطق مختلف استان البرز
وی تصریح کرد: در این برنامه علمای دینی و مبلغان مذهبی با هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به نقاط مختلف استان به ویژه مناطق روستایی و محروم اعزام شده و ضمن ارائه تعالیم دینی و مذهبی به پرسش‌های جوانان پاسخ گفتند. معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز اظهار داشت: طی هفته گذشته حدود 200 عالم دینی و مبلغ مذهبی به مساجد و اماکن مذهبی سراسر استان اعزام شدند و با برگزاری جلسات سخنرانی دینی و برنامه‌های فرهنگی مشابه، گفت‌وگوهای مفصلی با مردم از جمله جوانان و دانشجویان انجام دادند. معینی گفت: محور اصلی سخنرانی‌ها و پرسش و پاسخ‌ها ولایت‌مداری و امام‌شناسی بوده که دستاوردهای فکری بسیاری نیز از این جلسات حاصل شده است. وی در پایان تاکید کرد: البته با توجه به حساسیت شرایط موجود و اهمیت این بحث، این جلسات محدود به هفته ولایت نبوده و برنامه‌های متعدد دیگری نیز در دست اجرا داریم که به صورت مداوم در سراسر استان البرز با حضور مبلغان مذهبی و علمای دینی به ویژه در مساجد استان اجرا خواهیم کرد.




منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود