27 مهر 1394
شماره خبر: 151234

مسکن مهر شهر جدید هشتگرد به 100 مدرسه نیاز دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

مسکن مهر شهر جدید هشتگرد به 100 مدرسه نیاز دارد


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه به لحاظ تقدم زمانی تامین نیاز مدرسه مسکن مهر شهر جدید هشتگرد باید قدری زودتر انجام شود، گفت: مسکن مهر شهر جدید هشتگرد به 100 مدرسه نیاز دارد.
خسرو ساکی در مراسم افتتاح دو مرکز آموزشی مسکن مهر شهر جدید هشتگرد که با حضور عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید برگزار شد، اظهار داشت: به طور متوسط و نرمال به ازای هر 200 واحد مسکونی باید یک مدرسه احداث کنیم. وی با بیان اینکه امروز فضای آموزشی جزء نیازهای اولیه است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: استان البرز در اکثر زیرساخت‌ها از جمله فضای آموزشی دارای مشکلات عدیده‌ای است و وضعیت مناسبی در این بخش وجود ندارد. مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با تاکید بر اینکه برای رفاه و آسایش ساکنان شهر جدید باید کلیه نیازها پیش‌بینی شود، خاطرنشان کرد: به لحاظ تقدم زمانی تامین نیاز مدرسه مسکن مهر شهر جدید هشتگرد باید قدری زودتر انجام شود. وی با اشاره به اینکه ناچار هستیم از یک ساختمان در دو شیفت برای دانش‌آموزان و از یک واحد آموزشی برای 500 واحد مسکونی استفاده کنیم، تصریح کرد: برای ساکنان 19 هزار واحد مسکونی مهر شهر جدید هشتگرد به 40 مدرسه دو نوبته احتیاج داریم. ساکی با تاکید بر اینکه در مجموع 100 واحد آموزشی برای مسکن مهر شهر جدید هشتگرد نیاز داریم، گفت: در حال حاضر 17 ساختمان آموزشی در این منطقه وجود دارد که قریب به 6 هزار و 311 دانش‌آموز را در خود جای داده است.
وی با بیان اینکه رشد احداث مراکز آموزشی در مسکن مهر شهر جدید هشتگرد باید تسریع پیدا کند، افزود: اگر متناسب با آهنگ استقرار جمعیت در این شهر نتوانیم مدرسه تحویل دهیم به طور قطع مردم نسبت به اسکان و استقرار خود دچار تردید می‌شوند.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود