1 آذر 1391
شماره خبر: 15470

استقبال گسترده جوانان و دانشجویان از جشنواره دیده‌بان

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

استقبال گسترده جوانان و دانشجویان از جشنواره دیده‌بان

سپیدار آنلاین: معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز از استقبال گسترده مردم به ویژه جوانان و دانشجویان از جشنواره دیده‌بان خبر داد.
ابراهیم رجوانی اظهار داشت: همانگونه که بارها رهبری انقلاب اسلامی تاکید فرمودند، دفاع مقدس برای ملت ایران برکات و دستاوردهای بسیاری به همراه داشته است. وی تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز از جنگ با عنوان دانشگاه انسان‌سازی یاد فرموده و معتقد بودند که دوران دفاع مقدس دارای ارزش‌هایی بوده که برای حفظ انقلاب ضروری است.
معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز افزود: به طور قطع برای تحقق این مهم نیازمند ثبت وقایع و رخدادهای جنگ تحمیلی هستیم تا نسل‌های بعدی بدانند که انقلاب آنها با چه رشادت‌ها و ایثارهایی حفظ شده و به دست آنها رسیده است. رجوانی اظهار داشت: در همین راستا اداره حفظ آثار دفاع مقدس البرز برنامه‌های ویژه‌ای از جمله ثبت خاطرات رزمندگان اسلام و همچنین جمع‌آوری اسناد، مدارک و تصاویر به یادگار مانده از این دوران را در دست انجام دارد. وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 2 دوره جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس در استان البرز با هدف جمع‌آوری و ثبت خاطرات برگزار شده که دستاوردهای بزرگی به همراه داشته است. معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز افزود: به همین دلیل در ابتدای مهر‌ماه فراخوان برای جمع‌آوری آثار و برگزاری سومین جشنواره خاطره نویسی با نام دیده‌بان را اعلام کردیم و مقرر شد آثار ارسالی تا پایان آبان‌ماه به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شود. رجوانی ادامه داد: با پایان این مهلت، گروه‌های مختلفی به ویژه جوانان، دانشجویان، طلاب، خانواده معظم شهدا و جانبازان درخواست داشتند که مهلت ارسال آثار تمدید شود. وی افزود: به همین منظور جلسه‌ای برگزار و مقرر شد که زمان جمع‌آوری آثار متقاضی شرکت در این جشنواره یک ماه دیگر تمدید شود. معاون اداره حفظ آثار دفاع مقدس البرز اضافه کرد: با مطالعه آثاری که تا این لحظه به دبیرخانه جشنواره دیده‌بان رسیده است به این نتیجه می‌رسیم که جوانان البرزی مشارکت بسیار خوبی در این زمینه داشته‌اند. لازم به توضیح است،‌ پیش از این اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز با انتشار سومین فراخوان جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس در این استان اعلام کرده بود که جشنواره دیده‌بان در دو بخش «خود نوشت» و خاطرات «دیگر نوشت» برگزار خواهد شد که در بخش خود نوشت راوی خود به نگارش خاطراتش می‌پردازد و در بخش دیگر نوشت خاطرات از سوی راوی روایت شده و شخص دیگری به نگارش آن می‌پردازد. دبیرخانه جشنواره فوق نیز اعلام کرده است که آثار ارسالی باید در قالب فایل‌های 2 الی 10 صفحه‌ای یکطرفه به صورت تایپ شده به دبیرخانه این جشنواره ارسال شود. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، جشنواره خاطره‌نویسی دیده‌بان با محورهایی چون طنز، دفاع مقدس، اسارت و آزادگی، زندگی در جبهه، شب‌های عملیات، تبلیغات، حفاظت اطلاعات،‌ نوجوانان و پیرمردان در جنگ، امداد و نجات، کمک‌های مردمی، پشتیبانی، مخابرات، مهندسی و جهاد برگزار شده و در نهایت هیئت داوران به 14 اثر برگزیده جوایز نقدی اهدا خواهد کرد.




منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود