18 بهمن 1394
شماره خبر: 158138

طرح قدردانی از لبیک گویان پیام تاریخی امام (ره) در البرز اجرا شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

طرح قدردانی از لبیک گویان پیام تاریخی امام (ره) در البرز اجرا شد


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از اجرای طرح قدردانی از لبیک گویان پیام تاریخی امام (ره) در دهه مبارک فجر خبرداد.
محرمعلی الهویی افزود: پیام تاریخی امام راحل در هفتم دی ماه سال 1358 برای ریشه کنی بی سوادی بسیار ارزشمند و سرنوشت ساز بود. وی اظهار داشت: در اجرای این طرح چهره های موفق سوادآموزی که به مدارج و مشاغل عالی راه یافته و یا مادران و همسران موفقی هستند، شناسایی و با حضور مسئولان شهرستانی به دیدن آن ها رفته و قدردانی می شوند. الهویی گفت: در هر منطقه آموزش و پرورش استان، بین 5-3 نفر شناسایی شده اند که یکی از آن ها بانوئی است که با تحصیل در نهضت سوادآموزی به ریاست دانشکده علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی کرج رسیده است.
وی یکی دیگر از برنامه ها را زنگ انقلاب ذکر کرد و گفت: در کلاس های درس سوادآموزی برای تمام سوادآموزان درس انقلاب مطرح شد. الهویی افزود: در طرح زنگ انقلاب به سواد آموزان ایرانی و اتباع در635کلاس با حضور 547 آموزش دهنده برای 5 هزار نفر در سطح استان صورت می گیرد.
طرح کتابت و خوشنویسی آیات وحی
این مقام مسئول با اشاره به برگزاری مسابقه های خط و خوشنویسی و راه اندازی نمایشگاه از آثار برتر، افزود: سوادآموزی که ابتدا حتی نمی توانست قرآن را بخواند اکنون قرآن را نه تنها می خواند بلکه در زمانی که قرآن ها را می سوزانند، قرآن می نویسد و تولید می کند. وی اظهار داشت: در هفته سوادآموزی که در دی ماه برگزار شد، در سراسر کشور طرح کتابت قرآن توسط سوادآموزان اجرا شد که سهم استان البرز 40 نفر برای کتابت سوره مائده بود. وی گفت: از کتابت سوره های مختلف در سراسر کشور پنج جلد مصحف تهیه شد که به حرم مطهر حضرت علی (ع ) ، حرم مطهر حضرت امام حسین (ع)، حرم مطهر امام رضا (ع)، حرم مطهر امام راحل (ره ) و دفتر مقام معظم رهبری تقدیم می شود. معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز به اجرای دیگر برنامه هایی در دهه مبارک فجر اشاره کرد و برگزاری مسابقه روزنامه دیواری گروهی، پاسداشت خانواده شهدای سوادآموز و طرح همگام با فرزندان از جمله این برنامه هاست که اولیای سوادآموز به همراه فرزندانشان در راهپیمائی باشکوه 22 بهمن شرکت می کنند. وی دیگر طرح اجرائی در ایام الله دهه فجر را اجرای طرح ویژه ندای سواد با رویکرد شناسایی و جذب بی سوادان درهفته استقبال و دهه فجر دانست و اظهار داشت: در این طرح سامانه ای جهت ثبت نام آموزش گیران ایجاد شده که طی دو هفته 500 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند. معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان البرز در پایان، برای ورود به HDI بهداشت، سلامت و آرامش، سواد آموزی رابسیار ضروری دانسته گفت: بر این باور هستیم خانواده ای دارای تعادل است که از نعمت سواد برخوردار باشد، و در این راستا در خصوص اتباع که حدود 1400 نفر هستند این برنامه ها برای آنها نیز اجرا می شود. بر اساس آخرین سرشماری انجام گرفته در سال 1390، میزان بی سوادان جامعه هدف استان (49-10 سال) 67 هزار و 150 نفر بوده اند که 4.1 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند. همچنین بر اساس این سرشماری تعداد اتباع بیگانه در استان 68 هزار و شش نفر اعلام شده بودند که تعداد بی سوادان جامعه هدف 24 هزار و 89 نفر معادل 35 .42 درصد این جمعیت بودند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود