12 اسفند 1394
شماره خبر: 159713

حواشی و متن دومین روز از اکران فیلم های منتخب جشنواره فیلم فجر در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

حواشی و متن دومین روز از اکران فیلم های منتخب جشنواره فیلم فجر در البرز


دومین روز از اکران فیلم های منتخب حوزه هنری از سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سینما هجرت در حالی به کار خود پایان داد که سیانور آخرین ساخته بهروز شعیبی حرف و ها و حدیث های مختلفی را هنگام اکران میان مردم مشتاق شرکت کننده ایجاد کرد.
سیانور نیز به علت ازدحام زیاد مشتاقان و صف طولانی ورود به سالن ورودی سینما چند دقیقه ای با تاخیر آغاز شد اما انتخاب خوب داستانی جذاب از سوی بهروز شعیبی سکوت را در لحظات اول بر فضای سینما حاکم کرد. "کمپین مردمی نه به نفوذ فرهنگی" نیز چون روز اول در تالار اصلی سینما هجرت رخ نمایی میکرد تا تصویر این کمپین مخاطبان حاضر را به فکر بیشتر در این خصوص وادار کند.
"کمپین مردمی نه به نفوذ فرهنگی" پویشی مردمی و با تایید هنرمندان و فرهیختگان است، که در آن از رویکردها و راههای مقابله با نفوذ فرهنگی و ضرورت برنامه ریزی دقیق خانواده های ایرانی در مقابل آن حمایت مینماید. و اما "سیانور" را میتوان یک عاشقانه سیاسی قلمداد نمود که در دهه 50 روایت میشود، قصه «سیانور» درباره موسسین سازمان مجاهدین خلق است. در سینمای ایران آثار انگشت‌شماری در ژانر سیاسی ساخته شده که در میان آنها نیز اثر موفق کمتر دیده می‌شود. اما بهروز شعیبی در دومین تجربه کارگردانی خود سراغ این ژانر رفته و شاید بتوان گفت توانسته موفق عمل کند. فیلمی که از انقلابی و ساواکی در آن تصویر جدیدی ورای آنچه قبلا دیده بودیم نمایان میشود. پس از انتهای فیلم نیز استاد "جبار آذین" از منتقدین خوب و به نام جشنواره سی و چهارم با حضور مخاطبان مشتاق به نقد فیلم "سیانور" نشست تا شرحی بر تماشای فیلم از سوی مخاطبان باشد. عزیزان مشتاق به تماشای فیلم های جشنواره میتوانند برای تهیه بلیط و تماشای فیلم های منتخب از مراکز ذیل اقدام به تهیه بلیط نمایند: "حوزه هنری استان البرز واقع در میدان نبوت به سمت خیابان مطهری کوچه میلاد 4، حوزه هنری استان البرز"
"گیشه ی فروش بلیط سینما هجرت در میدان مرکزی شهر کرج"
"کافه کتاب سما به آدرس کرج، بلوار امام زاده حسن(ع)، بین مصلای کرج و چهارراه مصباح "
شایان ذکر است علاقمندان جهت آشنایی بیشتر با نحوه فعالیتهای حوزه هنری استان البرز و اطلاع از برنامه های درحال انجام حوزه هنری میتوانندبه پایگاه اطلاع رسانی این مرکز به آدرس www.artalborz.ir مراجعه و از آخرین رویدادهای هنری استان نیز مطلع گردند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود