26 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162989

نشست کتابخوان سیار در ساوجبلاغ توسط کتابخانه سیار فدک برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نشست کتابخوان سیار در ساوجبلاغ توسط کتابخانه سیار فدک برگزار شد


اولین نشست کتابخوان به همت تکزارع کتابدار کتابخانه سیار در شهرستان ساوجبلاغ و به میزبانی مدرسه ابتدایی تختی در روستای خوروین این شهرستان برگزار شد.
اولین نشست کتابخوان توسط کتابخانه های سیار در شهرستان ساوجبلاغ و به میزبانی مدرسه ابتدایی تختی در روستای خوروین برگزار شد. سید محمد حسینی افزود: با توجه به برگزاری منظم نشست های کتابخوان در سطح شهرستان ساوجبلاغ و استقبال مدارس و مسئولین و مربیان جهت انجام این نشست ها در محل مدارس، مدرسه مقطع ابتدایی تختی در روستای خوروین شهرستان ساوجبلاغ میزبان نشست کتابخوان در این مدرسه بود. حسینی در ادامه با تاکید بر انجام سلسله نشست های کتابخوان در سطح شهرستان توسط کتابداران کتابخانه های این شهرستان تا پایان سال افزود: کتابخانه سیار فدک و کتابدار این کتابخانه جناب آقای حسن تکزارع مسئولیت برگزاری این نشست را به عهده داشتند که این نشست اولین نشست کتابخوانی می باشد که توسط کتابخانه سیار در استان البرز برگزار می شود. در این نشست 5 نفر از دانش آموزان به ارائه 5 کتاب پرداختند که به شرح ذیل می باشد:
کتاب کلاغ هابیل و قابیل نوشته: احمد بهجت / ارائه شده توسط ساغر زارعی
کوشا" کلاغی زیبا با رنگ سیاه براق، چشم‌های خاکستری و نوکی طلایی بود و دوست صمیمی هابیل پسر حضرت آدم بود. او مثل پرندگان دیگر از وجود حضرت آدم و پسرانش روی زمین خوشحال بود. زیرا آنها در زمین مزرعه‌ها و باغها و بوستان‌های سرسبز ایجاد کرده و خانه‌های زیبا ساخته بودند. پرندگان بر این عقیده بودن که حضرت آدم امنیت و عدالت را برای جهان به ارمغان خواهد آورد. آنها از پسران آدم انتظار داشتند که آنها را یاری کنند و حقشان را از حیوان‌های بدجنس و زورگو بگیرند. آرزو داشتند به دست انسان‌ها، دوستی و محبت بین تمام آفریده‌ها به وجود بیاید و دیگر ظالم و مظلومی وجود نداشته باشد. اما مدتی نگذشت که کوشا و برادرانش به حسادت «قابیل» نسبت به برادرش ـ هابیل ـ پی بردند. حسادتی که باعث شد قابیل برادرش را بکشد و از زمره ستمکاران و پشیمانان گردد
کتاب: اولین قلک من نوشته: رضا رضایی نصیر / ارایه شده توسط صنم جمشیدی
کتاب مصوّر حاضر، از سری کتاب‌های سرمایه‌گذاران کوچک است که به سبک کودکانه و برای گروه‌های سنّی (ب) و (ج) تدوین شده است. هدف از تدوین این مجموعه،‌ آموزش مهارت‌ مالی از دوران کودکی و به زبانی ساده است. در این کتاب، ضمن آشنایی کودک با مفهوم پس‌انداز، می‌آموزند که برای رسیدن به خواسته‌های بزرگ‌تر، گاهی باید از خواسته‌های کوچک‌ترشان چشم‌پوشی کنند. در این داستان آمده گلی یک قلک هدیه می‌گیرد ولی نمی‌داند که چگونه پول‌هایش را پس‌انداز کند. گلی در اثر اتفاقی ساده از دوستش سارا یاد می‌گیرد که خانه با پول‌هایش می‌تواند کفش نو بخرد و پول‌هایش را پس‌انداز کند.
کتاب: روز بزرگ جوجه کوچولو نوشته: مری دبال کوایتز / ارائه شده توسط مونا امیر هادی زاده
در یک بعد از ظهر خوب و آفتابی، "پوه" و بچه‌خوک نزد خرگوش رفتند. خرگوش ناراحت بود و آرزو داشت باران ببارد، زیرا سبزیجاتش در حال خشک شدن بودند. در این هنگام ببری از راه رسید. پوه و بچه‌خوک و ببری تکه‌هایی ابر در آسمان دیدند. کمی بعد "ایپور" نیز از راه رسید. هوا هر لحظه بدتر می‌شد، ناگهان صدای غرش عجیبی به گوش رسید و باران شدیدی شروع به باریدن کرد. همگی به طرف خانه‌ی پوه به راه افتادند. کمی بعد باد ابرها را پراکند و خورشید نمایان شد. آن‌ها از خانه بیرون رفتند و جنگل شاداب و دوست‌داشتنی را مشاهده کردند و با خوشحالی از روی گودال‌های آب پریدند. سپس پوه از همگی دعوت کرد تا برای خوردن عصرانه به خانه‌ی او بروند..
کتاب حضرت سلیمان نوشته: مهری ماهوتی / ارائه شده توسط سجاد گلباز
حضرت سلیمان پیامبری دادگر بود. او از خداوند خواست که نیرو و قدرتی عظیم به او ببخشد. خداوند جن‌ها، انسان‌ها، پرندگان و چرندگان را به اطاعت او درآورد. هدهد پرنده پیغام‌رسان سلیمان، در زمان جشن تاجگذاری، از سرزمینی به نام "سبا" خبر آورد که مردم آنجا خورشیدپرست هستند. حضرت سلیمان نامه‌ای به بلقیس ملکه سبا نوشت و او را به خداپرستی دعوت کرد. بلقیس با همراهان خود نزد سلیمان آمد و معجزاتی به وقوع پیوست که باعث ایمان آوردن بلقیس به حضرت سلمیان و یکتاپرست شدن او شد. کتاب حاضر با تصاویر رنگی از سلسله داستان‌های پیامبران است که برای کودکان گروه سنی "ب" و "ج" تهیه شده است.
کتاب: حضرت موسی نوشته: مهری ماهوتی / ارائه شده توسط امید ابراهیمی
فرعون پادشاه ستمگر بر کشور مصر حکومت می‌کرد. معبران خواب فرعون را این‌گونه تعبیر کردند که به زودی پسری به دنیا خواهد آمد و حکومت او را نابود خواهد کرد. به دنبال این واقعه، فرعون دستور کشتن نوزادان پسر را در قوم بنی‌اسرائیل صادر کرد. «یوکابه» مادر موسی فرزند خود را درون صندوقچه‌ای قرار داده و به امر خداوند به رود نیل انداخت. صندوقچه به دست آسیه همسر پرهیزکار فرعون رسید. او موسی را نزد خود نگه داشت. موسی در قصر فرعون به جوانی رسید. روزی بر اثر دفاع از حق مظلومی، قاتل شناخته شد. او قصر را ترک کرد و به بیابانی پناه برد. او بعد از گذراندن حوادثی به پیامبری رسید و به امر خداوند به همراه برادرش هارون برای ارشاد فرعون به راه افتاد. در این کتاب مصور که از سلسله داستان‌های پیامبران است، داستان حضرت موسی (ع) برای کودکان گروه سنی «ب» و «ج» به تصویر کشیده شده است. حسینی در پایان اضافه کرد: کتابداران کتابخانه های شهرستان ساوجبلاغ از آغازین روزهای سال جاری با آمادگی کامل مصمم به تحقق شعار امسال با نام "خواندن" در سطح شهرستان برآمده اند که تاکنون موفق به ارائه طرح های جدید و برگزاری چندین نشست کتابخوان در این شهرستان شده اند و امیدواریم تا پایان سال جزو کتابخانه های برتر کشور در برگزاری اینگونه نشست ها باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود