25 خرداد 1395
شماره خبر: 164626

هشدار نسبت به فعالیت فرقه‌های ضاله در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

هشدار نسبت به فعالیت فرقه‌های ضاله در البرز


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با هشدار نسبت به برگزاری جلسات عرفان کیهانی در استان، گفت: برخی از مراکز مختلفی نظیر پارک های بانوان برای برگزاری این جلسات استفاده می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس مسعودی در نشست بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی استان البرز که در مدرسه حوزه علمیه بانوان برگزار شد، اظهار کرد: گروه های مختلفی در سطح استان البرز مشغول به فعالیت هستند و این استان محل امن و به نوعی حیات خلوتی برای فعالیت فرقه های ضاله شده است.
ترویج ناخداباوری در جامعه توسط فرقه های ضاله
وی با بیان اینکه علی رغم اینکه دستگاه های دولتی و امنیتی حضور جدی در برخورد با این دسته از اقدامات دارند، توجه کمی به آن می شود، افزود: گروه های فروانی با فعالیت در فضاهای مجازی سعی دارد ناخداباوری را در سطح جامعه ترویج دهند. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت استان البرز را بانوان تشکیل می دهند از این رو می توان از ظرفیت عظیم این قشر در راستای توسعه جامعه در مسیر دین و فرهنگ استفاده کرد. وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی های اخیر خود از وضعیت فرهنگی کشور گله مند بودند و باید به این امر نیز اذعان داشت که متاسفانه تلاش و همتی برای رفع مشکلات فرهنگی وجود ندارد و از طرفی عمده این مشکلات به مسائل بودجه ای بر می گردد.
۶۰۰ میلیون تومان اعتبار آورده مردم برای برگزاری مراسم اعتکاف
حجت الاسلام و المسلمین مسعودی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی در راستای بهبود وضعیت فرهنگی جامعه، بیان کرد: تجربه نشان داده مردم همواره اهتمام جدی برای بهبود وضعیت فرهنگی دارند چرا که برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط آورده های مردمی جمع آوری شد. وی بیان کرد: به طور قطع اگر در هر مسئله ای مردم ورود پیداکنند نیازی بر تکیه به اعتبارات دولتی نیست، از این رو بانوان در این بخش یکی از بازوان کمکی و توانمند محسوب می شوند که در عرصه فعالیت های فرهنگی حضور چشمگیری دارند. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۷ بانوی فعال در زمینه های فرهنگی در جمعیت بانوان فرهیخته فعال عرصه فرهنگ دینی عضویت دارند، افزود: در نظر داریم با برگزاری مراسم و برنامه های ویژه، سطح فرهنگی بانوان جامعه را بیش از گذشته ارتقاء دهیم.
کمرنگ کردن نقش بانوان ایرانی در جامعه هدف دشمن است
وی تصریح کرد: نباید از فضای مجازی و توطئه های دشمنان غافل شد و در این راستا یکی از برنامه های توسعه فضای مجازی توسط دشمنان کمرنگ کردن نقش بانوان از جمله مادران در جامعه است چرا که با تحقق این مهم، زمینه برای اجرایی شدن سایر اهداف شوم آن ها به راحتی فرام می شود. وی با بیان اینکه استان البرز استان تاثیرپذیر و تاثیرگذاری است و به همین سبب توجه و یا عدم توجه به مسائل فرهنگی و دینی تبعات کشوری را به همراه خواهد داشت، گفت: متاسفانه به سبب برخی کم کاری های صورت گرفته نتیجه مطلوب از شوراهای فرهنگی استان حاصل نشده و خروجی کار در حد صفر بوده است. حجت اسلام و المسلمین مسعودی با بیان اینکه این امر ناراحتی نماینده ولی فقیه در استان البرز را نیز به همراه داشته چرا که خروجی مطلوبی از این شورا تا کنون حاصل نشده است، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های موجود استان نهایت استفاده را ببریم.
آسیب های جامعه بانوان شناسایی شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بیان کرد: اولویت امور باید شناسایی آسیب های جامعه بانوان باشد که به سبب گستردگی و اهمیت استان البرز باید این شناسایی به صورت منطقه ای و مجاز صورت گیرد تا نتایج مطلوبی را در بر داشته باشد. وی با بیان اینکه برنامه های سال جاری در سال گذشته تبیین و طراحی شده و بنا داریم این برنامه ها امسال با نهایت دقت و جدیت اجرایی شود، گفت: تولیدات فرهنگی و فکری فاخر در زمینه فعالیت بانوان استان بسیار بالا است اما اگر این فعالیت ها مدیریت نشود به انحراف کشیده می شود در همین راستا ۳۰۰ خانم شناسایی و آموزش های لازم به آن ها ارائه شده است. وی با بیان اینکه برخی جلساتی را با نام دین و هیئت برگزار می کردند که خروجی آن چیزی جز ضربه زدن به اسلام را در بر نداشت، تصریح کرد: جلساتی در قالب عرفان کیهانی در سطح استان البرز برگزار می شود که تعداد آن کم نیست این افراد از مراکز مختلفی نظیر پارک های بانوان برای برگزاری برنامه های خود استفاده می کنند.
کارگروه تحکیم بنیان خانواده برگزار شود
حجت اسلام و المسلمین مسعودی خاطرنشان کرد: به طور قطع برگزاری کارگروه هایی نظیر تحکیم بنیان خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که دشمنان در این بخش سرمایه گذاری های کلانی انجام داده اند. وی با تاکید بر لزوم تشکیل کارگروه عفاف و حجاب، گفت: کشف حجاب در خودرو توسط بانوان جزء برنامه های مرسوم شده و این امر دهن کجی به باورهای دینی ما است. وی با اشاره به اینکه باید کارگروه های عفاف و حجاب ویژه آقایان و بانوان تشکیل شود چرا که بر اساس احادیث، بی حجابی زن از بی غیرتی شوهر او است، بیان کرد: فضاهای مجازی تاثیر فراوانی بر خانواده ها داشته است.
پیوست فرهنگی در استان البرز لحاظ شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: باید مبحث مهم کارگروه اخلاق و تعمیق باورهای دینی مورد توجه قرار گیرد و از طرفی باید برای همه پروژه ها پیوست فرهنگی نیز لحاظ شود. وی افزود: باید سرمایه گذاری در دین و ارتقا فرهنگ دینی انجام شود چرا که متاسفانه فرهنگ قرآن خوانی در خانواده های ما به فراموشی سپرده شده و امروزه قرآن تنها زینت بخش طاقچه های منازل است. وی در پایان با تاکید بر لزوم احصاء نیازهای فرهنگی استان البرز و ارائه طرح های پیشنهادی برای بهبود و ارتقا وضع موجود، بیان کرد: بانوان در این بخش نقش تاثیرگذاری را برعهده دارند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود