17 مرداد 1395
شماره خبر: 167832

خبرنگاران زمینه روشنگری را در جامعه فراهم می کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

خبرنگاران زمینه روشنگری را در جامعه فراهم می کنند


مشاور فرهنگی رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه خبرنگاران کار انبیاء را انجام می دهند، گفت: خبرنگاران با انعکاس اخبار خود مردم را از وقایع مطلع و زمینه روشنگری را در جامعه فراهم می کنند.
فرید نجف نیا در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان فردیس در مهدیه آل یاسین هیئت رزمندگان اسلام شهرستان فردیس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اهل قلم به ویژه شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری ایرنا، افزود: شغل خبرنگاران تقریبا شبیه به کار انبیاء است، چون پیامبران کارشان پیام رسانی بود در برای رساندن خبر به مردم سختی و رنج را تحمل می کردند یکی از مشاغل خیلی سخت دنیا شغل خبرنگاری است. وی ادامه داد: خبرنگاری شغل پرمشغله و توام با رنج است مسئولان خدوم در کنار خبرنگاران پرتلاش احساس امنیت می کنند و خبرنگاران درکنار مسئولان احساس امنیت می کنند.
وی با بیان اینکه خبرنگار دارای ویژگی بیدارگر است ،اظهار کرد: این ویژگی بیدارگرانه باعث روشن شدن بسیاری از ابعاد مختلف جامعه می شود و نقد منصفانه سطح آگاهی مردم را ارتقاء می دهد و همواره باعث پویایی می شود. نجف نیا گفت: نقد منصفانه خبرنگار می تواند پیش بینی کند و خیلی از حوادث ناگوار که ممکن است دچار خسارت شود را جلوگیری بگیرد. مشاور فرهنگی رییس کل دادگستری استان البرز گفت: رسانه های ارزشی با قدرت باعث قوت فکر مردم می شوند و ما افتخار می کنیم که در جمع خبرنگارانی که صاحب اثر و تاثیرگذار در شهرستان هستند. نجف نیا افزود: امیدوارم در مسیر اصیل انقلاب اسلامی با صلابت پیش برویم و در خدمت منویات رهبری باشیم. رییس هیئت رزمندگان اسلام شهرستان فردیس نیز گفت: خبرنگاران به عنوان جهادگران این مملکت شبانه روزی در خدمت آسایش مردم قرار دارند و مسایل و مشکلات شهرستان را انعکاس می دهند. مجتبی قاسمی افزود: بهترین وسیله اخبار به مسئولان خبرنگاران هستند ما در شهرستان فردیس شاهد بودیم که چگونه این خبرنگاران مطالبات مردم را برای شهرستان شدن به گوش مسئولان استان و کشور رساندند. وی ادامه داد: اکنون هم برای فردیس باید شورای شهرمستقلی داشته باشند متاسفانه بعضی از اربابان زر و زور و تزویر در برابر خواسته به حق مردم فردیس مقاومت می کنند. قاسمی گفت: امیدوارم خبرنگاران به مردم کمک کنند تا این خواسته و مطالبات به حق مردم را به گوش مسئولان برسانند. در پایان این مراسم که در مهدیه آل یاسین هیئت رزمندگان اسلام شهرستان فردیس برگزار شد، از خبرنگاران این شهرستان تجلیل بعمل آمد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود