8 شهریور 1395
شماره خبر: 169295

492 اثر پژوهشی معلمان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ارزیابی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

492 اثر پژوهشی معلمان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ارزیابی شد


معاون پِژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: 492 اثر پژوهشی معلمان در سال تحصیلی 95-94 دراجرای فراحوان نوزدهمین برنامه ملی معلمان پژوهنده در این ناحیه ارزیابی شد.
اعظم قطبی زاد افزود: اقدام پژوهی در مقایسه با پژوهش های علمی دانشگاهی ، یک روش آسان ، سریع و مناسب برای اقدام پژوهان، معلمان پژوهنده و سایر علاقه مندان به درک و حل مسائل آموزش و پرورش است. وی بیان کرد: آشنایی و تسلط افراد بر مهارت اقدام پژوهی باعث می شود که آنان در مواجهه با مسائل و مشکلات مربوط به حوزه کاری خود (کلاس و مدرسه ) برای یک اقدام بهینه برنامه ریزی و عملیاتی کنند. معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ادامه داد: حل مسائل مبتلا به کلاس درس و به سازی آموزش و یادگیری هدف معلم پژوهشگر در عرصه تعلیم و تربیت را تشکیل می دهد. وی گفت: معلم پژوهشگر تلاش می کند از طریق پژوهش در کلاس درس و بهره جستن از انواع روش های آموزش و مناسب با یک دانش آموز شرایطی فراهم سازد تا دانش آموزان به شکوفایی حداکثر استعدادهای خود دست یابد. قطبی زاده از پژوهندگی به عنوان یک عنصر جدایی ناپذیر از شغل معلمی یاد کرد و افزود: همچنان که معلمان باید از روش های تدریس ، اصول آموزش ، یادگیری ، دانش ها و مهارت های لازم برای شغل معلمی آگاه باشند ضرورت دارد از روش های تحقیق مناسب برای پژوهندگی در کلاس های درس و جریان آموزش و یادگیری به این مهم مجهز شوند. وی ادامه داد: آثار ارسالی معلم پژوهنده در سال تحصیلی 95-94 از سوی کارشناسی پژوهش آموزش و پرورش ناحیه یک کرج مورد ارزیابی قرار گرفت که 45 اثر برتر شناخته شدند. معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج یادآور شد: آثار برتر معلمان پژوهنده این ناحیه برای رقابت با سایر آثار پژوهشی معلمان البرزی به استان معرفی شدند. قطبی زاده اختلال در یادگیری ریاضی و نوشتن ، کاهش رفتار های پرخاشگرانه، تمرکز حواس و مطالعه صحیح، لکنت زبان ، تاثیر خوردن صبحانه در افزایش میزان یادگیری، راهکارهایی برای جلوگیری از افت تحصیلی، آموزش حجاب به اولیاء و دانش آموزان ، بررسی تاثیر فضای مجازی بر کاهش اعتقادات مذهبی دانش آموزان، استرس ، اضطراب، افسردگی، راه های تقویت مدیریت زمان، چگونه طلاق بر افت تحصیلی دانش آموزان اثر می گذارد را از جمله عنوان های اقدام پژوهی معلمان در ناحیه یک کرج ذکر کرد.
وی از خلاقیت پروری ، گوشه گیری ، نقش ورزش در کاهش پرخاشگری ، بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقی دانش آموزان و آسیب های اجتماعی بعنوان دیگر آثار معلم پژوهنده در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نام برد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود