24 دی 1395
شماره خبر: 172818

کارگاه های پیشگیری از وقوع جرم در نواحی آموزش و پرورش کرج برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

کارگاه های پیشگیری از وقوع جرم در نواحی آموزش و پرورش کرج برگزار شد


3 کارگاه آموزشی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی درسه ناحیه آموزشی آموزش و پرورش کرج برگزار شد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج افزود: در کارگاه آموزشی این ناحیه راه های پیشگیری از جرایم به دانش آموزان آموز داده شد. فرشته فهمیده اظهار کرد: این کارگاه آموزشی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی با همکاری معاونت اجتماعی دادگستری استان البرز به منظور توانمند سازی ، تبادل اندیشه و آگاهی بخشی نسبت به آسیب های فضای مجازی برای مدرسین آسیب های اجتماعی در مدارس اجرایی شد. وی بیان کرد:این دوره 16 ساعته به مدت 3 هفته در این ناحیه برگزار و در پایان به شرکت کنندگان گواهی دوره اعطا شد.
کارگاه مدرسه زندگی
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: کارگاه آموزشی با عنوان مدرسه زندگی برای ماعونین آموزشی دوره اول متوسطه در آموزشگاه فرزانگان این ناحیه برگزار شد.وحید یعقوبی افزود: در این کارگاه برای معاونین آموزش متوسطه در زمینه اصول کار تیمی، برنامه ریزی آموزشی درسی و مدارس شاداب و بانشاط مطالبی کاربردی عنوان شد. وی یاد آور شد: معاونین در سه گروه همتا تقسیم شده و از ساعت 8تا 13 بعد از ظهر در این دوره آموزشی شرکت کردند. یعقوبی هدف از اجرای این دوره را توانمند سازی معاونین آموزشی مدارس با اهدف ایجاد جهش علمی در مدارس ،پایش و پشتیبانی علمی از مدیر و کارکنان آموزشی مدرسه در اجرای برنامه های درسی ،نوآوری و خلاقیت در برنامه های آموزشی و تربیتی و ایجاد مدارس شاداب ذکر کرد.
*** کارگروه علمی –اجرایی برنامه ی ملی شهاب
مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج نیز گفت: کارگروه علمی - اجرایی برنامه ملی شهاب با هدف برنامه ریزی ،تدبیر وشناسایی وهدایت دقیق ظرفیت ها وتوانایی های دانش آموزان در این ناحیه تشکیل شده است. عبدالکریم رستمی اظهار کرد: دومین جلسه ی کمیته علمی – اجرایی برنامه شهاب درسالن اجتماعات این ناحیه با دستور کاری هماهنگی تقویم اجرایی ،نظارت بر برنامه شهاب و فرایندبرگزاری دوره های ضمن خدمت برنامه شهاب برگزارشد. وی تصریح کرد: حمایت از دانش آموزان دارای استعداد های برتر، بهره مندی از توانمندی ها وقابلیت های آنان در تعالی وپیشرفت کشور ،هدایت وپرورش استعداد های بالقوه و تقویت خلاقیت ونوآوری به منظور تولید علم وفناوری از اهداف مهم برنامه ملی شهاب است. وی با اشاره به نقش کمیته علمی شهاب افزود: در راستای تحقق بخشیدن به اهداف برنامه ی شهاب نقش کمیته علمی-اجرایی مهم بوده باید با برنامه ریزی ،تدبیر واقدام مطلوب در جهت تبلور عملیاتی فرایند برنامه وشناسایی وهدایت دقیق ظرفیت ها وتوانایی های دانش آموزان تلاش کرد. رستمی گفت : در ادامه ی این نشست نیز فریده مرادی ،معاون آموزش ابتدایی ناحیه 3 کرج با ارائه گزارشی از فرایند اجرایی برنامه شهاب ،مطالبی را در خصوص تقویم اجرایی ، ارتباط بین پژوهشسرای دانش آموزی ومدارس وتوجیه وتبیین مدیران در جلسات قطبی و اهمیت برنامه شهاب را بیان کردند. وی اضافه کرد: رضا عباسیان کارشناس مسئول ضمن خدمت ونیروی انسانی ناحیه 3 نیز در زمینه برگزاری کلاس های ضمن خدمت برنامه شهاب در قالب 21 کلاس برای آموزگاران، مدیران و معاونین آموزشی وپرورشی با پوشش تعداد 700 نفر سخن گفتند. وی افزود: 8749 دانش آموز پایه چهارم ابتدایی در 326 کلاس درس مشمول برنامه ملی شهاب درناحیه 3 کرج شده اند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود