1 اسفند 1395
شماره خبر: 175026

تحقق اهداف پیک نوروزی 96در البرز نیاز به مشارکت معلمان و اولیاء دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تحقق اهداف پیک نوروزی 96در البرز نیاز به مشارکت معلمان و اولیاء دارد


معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: تحقق اهداف ویژه پیک های نوروزی 96 در این استان نیاز به مشارکت معلمان و اولیاء دارد.
جعفر مقیمی هدفمند و لذت بخش بودن، توجه به آداب و رسوم ، فرهنگ محلی، تقویت فنون پرسشگری ، حل مسأله تفکر نقادانه و خلاق را از مهمترین ویژگی فعالیت های یادگیری دانش آموزان در عید 96 در قالب پیک نوروزی ذکر کرد. وی بیان کرد: امروز پیک های نوروزی با مشکلات چاپی و محتوایی روبرو است ومجموعه آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرزمورد بی مهری برخی والدین و معلمان نیز قرار گرفته است. معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز به تفاهم نامه منعقده با دفتر دبستانی ، نامه وزارتی گروه های آموزشی و همچنین مصوبه جلسه کارگروه معاونت آموزش ابتدایی استان پرداخت و افزود: فعالیت های یادگیری دانش آموزان این استان در تعطیلات نوروزی با توجه به شاخص های تعیین شده تدوین شده است. مقیمی اضافه کرد: پیک های نوروزی توسط معلمان هر کلاس با توجه به شرایط و نیازهای واقعی دانش آموزان طراحی شده و سپس در نشست شورای معلمان مطرح و با تایید شورای آموزگاران به دانش آموزان ارائه می شود. این مسئول ضمن تشریح اهداف فعالیتهای یادگیری مرتبط با تعطیلات نوروزی تصریح کرد: انتظار می رود، فعالیت های طراحی شده توسط همکاران با هدف غنی سازی اوقات فراغت، بهبود کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان برنامه ریزی و تدوین شود. مقیمی گفت: با استفاده از فرصت زمانی مناسب ایام نوروز و اوقات فراغت دانش آموزان لازم است زمینه توجه و تعمیق به مفاد سند تحول بنیادین و همچنین توجه به منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دستور کار قرار گیرد. وی خاطر نشان شد: میزان فعالیت های طراحی شده باید به گونه ای تنظیم شود که فرصت بازی، ورزش، تفریح، مسافرت و دید و بازدید را از دانش آموزان سلب نکند. معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز از هدفمند و عملکردی بودن، متناسب با تجارب یادگیری دانش آموزان و در نتیجه لذتبخش بودن آن، متناسب با جنبه های رشد بدنی، عقلانی، عاطفی و اجتماعی دانش آموزان به عنوان دیگر اهداف پیک نوروزی در مدارس ابتدایی این استان یاد کرد. وی افزود: در صورتی که روند انجام فعالیت‌های نوروزی یادگیری مهارت‌های زندگی را در بر گیرد و به صورت هدفمند طراحی و تدوین شوند و مکمل برنامه‌های درسی باشد نه تنها جنبه تکالیف درسی را ندارد بلکه اثربخشی آموزشی را نیز در پی دارد. مقیمی با اشاره به نقش و اهمیت مهارت خواندن، نوشتن، کتابخوانی و بحث و گفت و گو در یادگیری سایر موضوعات درسی اضافه کرد: در طراحی فعالیت های یادگیری به موارد مهمی از جمله مطالعه و کتابخوانی، گزارش دید و بازدید، سفر، فعالیت علمی، گردش علمی، نوشتن خاطره، داستان، شعر، مصاحبه،گفت وگو با والدین، دوستان ، مسائل زیست محیطی، صرفه جویی ،استفاده بهینه از امکانات، اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالای داخلی برای رشد اقتصادی جامعه مورد توجه قرار می گیرد. معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: با توجه به ساختار جدید فعالیت های نورزوی، اخذ هر گونه وجه یا الزام به خرید بسته های خاص نوروز ممنوع بوده و امید است همکاران ضمن توجه به این موضوع، زمینه تحقق اهداف پیش بینی شده در شیوه نامه را محقق سازند. مقیمی افزود: آموزش و پرورش فرایندی دائمی و پیگیر است و هرگز نباید به یکنواختی دچار شود. وی بیان کرد: آموزش و پرورشی کارآمد و اثربخش است که بتواند همواره پویایی و به روز بودن خود را حفظ کرده و فراگیران خود را نه تنها در دستیابی به تازه‌های علوم و بلکه در یادگیری خوب زیستن کمک کند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود