4 اسفند 1395
شماره خبر: 175209

پنج پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه ای البرز راه اندازای شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

پنج پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه ای البرز راه اندازای شد


مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: با هدف شناخت نیازها و مشکلات مناطق حاشیه ای و سکونتگاه های غیر رسمی این استان پنج پایگاه خدمات اجتماعی در این مناطق راه اندازی شده است .
داریوش بیات نژاد افزود: از مجموع این تعداد 3 پایگاه درکرج (مناطق سهرابیه، اخترآباد و حصار) ، یک پایگاه در منطقه ملک آباد ساجبلاغ و یک پایگاه در منطقه قوچ حصار شهرستان نظرآباد راه اندازی شد که به ساکنان این مناطق خدمات تخصصی (روانشناسی، مددکاری، آموزشی، حقوقی، حمایتی ) ارائه می کنند. وی ادامه داد: حاشیه نشینی پدیده ای است اجتماعی و به عنوان یک معضل اجتماعی مورد توجه جامعه شناسان شهری و سایر علوم مربوط به شهرسازی قرار دارد. بیات نژاد گفت: معضل حاشیه نشینی یا سکونتگاه های غیر رسمی در بخش عظیمی از کشور های جهان به ویژه در کلان شهرهای سه قاره آسیا ، آفریقا و
آمریکا گریبانگیر مدیریت شهری است. وی اضافه کرد: آمار حکایت از آن دارد که قریب 20 تا 30 درصد ساکنان کلانشهر ها در سکونت گاه های غیر رسمی گریبانگیر مشکلات خاص هستند. بیات نژاد خاطرنشان کرد: حاشیه نشینی با آسیب ها همراه است اگر چه حاشیه نشینان آسیب زا و منحرف نیستند. مدیرکل بهزیستی استان البرز ادامه داد: از جمله مشکلات مناطق حاشیه ای و سکونت گاه های غیر رسمی، می توان به چالش های زیست محیطی، عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، معضل دفع زباله ها، مشکل ترافیکی و آمد و شد، گسترش انحرافات اجتماعی، مسأله تأمین شغل، تفاوت و عدم تطابق فرهنگی اشاره کرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود