21 مرداد 1396
شماره خبر: 182335

سهم 5 درصدی محتواهای دینی و مذهبی در فضای مجازی

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

سهم 5 درصدی محتواهای دینی و مذهبی در فضای مجازی


معاون فرهنگی آموزشی ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه سهم مطالب دینی و مذهبی در فضای مجازی بسیار اندک است، گفت: سهم این بخش در فضای مجازی فقط 5 درصد است.
منصور سرگزی در همایش آموزشی 'نماز و فضای مجازی' که در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد، افزود: زمانی که صحبت از سیطره عظیم فضای مجازی و زندگی مردم می شود، اولین چیزی که برای مردم ایجاد نگرانی می کند خطر این فضا برای خانواده و فرزندانشان است که در این فضای افسارگسیخته ممکن است در معرض خطرات و آسیب های زیادی باشند. وی با بیان اینکه بعضی از وقایع در جامعه ممکن است از تاثیرپذیری از این فضا باشد، اظهار داشت: وجود این نگرانی ها برای خانواده ها خوب است و این نگرانی در شرایطی است که هر روز با پدیده های فزاینده ای در قالب شبکه های اجتماعی، پیام رسان و محصولات دیجیتالی روبرو هستیم ولی باید همراه توسعه این فضاها هوشیار و بصیر باشیم و بدانیم که ما متولیان فرهنگی غیر از نگرانی باید اقدام عملی هم داشته باشیم. سرگزی گفت: ما در مساجد، مدارس، حوزه ها و ... میلیون ها مخاطب داریم ولی بهره ی کمی را از این فضا برای جذب این مخاطبان می بریم به طوریکه در رتبه بندی، محتواهای دینی و مذهبی رتبه خوبی ندارد.
**جنگ نرم، پیچیده ترین جنگ هاست
معاون فرهنگی آموزشی ستاد اقامه نماز کشور اضافه کرد: امروز درگیر پیچیده ترین درگیری ها و جنگ ها هستیم و هنوز هم جنگ های سرزمینی ادامه دارد ولی پیچیده ترین آن ها جنگ نرمی است که روز به روز پیچیده تر می شود. وی افزود: اگر آسیب های فضای مجازی زیاد است به همان میزان نیز فرصت های آن نیز زیاد است و باید از آن استفاده کنیم و نقش و سهم ما در تولید محتوا و اثرگذاری در فضای مجازی دیده نمی شود. سرگزی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس هزاران جوان خون دادند و شما متولیان و کارشناسان فرهنگی نیز سربازان خط مقدم جنگ نرم هستید. وی گفت: امروزه جوانان ما برای دفاع و پاسداشت اهل بیت (ع) و ارزش های اسلامی حاضرند جان عزیز خود را فدا کنند و ما نیز برای مقابله با جنگ نرم نسبت به محیطی که در آن حضور داریم و در خانواده ها نیز سهم خیلی بیشتری از این فضاها را به خود اختصاص دهیم و تمرکز خود را بر این فضای افسار گسیخته بگذاریم.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود