6 آبان 1396
شماره خبر: 186041

مجمع خیرین مدرسه ساز البرز در ردیف 10 استان برتر کشور قرار گرفت

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

مجمع خیرین مدرسه ساز البرز در ردیف 10 استان برتر کشور قرار گرفت


مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز این استان به واسطه فعالیت های مستمر در ردیف 10 استان برتر کشور قرار گرفت.
حسن مهرانی افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز این استان در بخش تعهدات خیرین توانسته رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص دهد. وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 210 میلیارد ریال تعهد خیرین در البرز بوده که 100 درصد آن تحقق یافت ، خاطر نشان کرد: در نیمه اول سال جاری 16.5 میلیارد تومان در البرز تعهد خیری داشته است. وی تصریح کرد: تا کنون حدود 50 درصد مدارس البرز توسط خیرین ساخته شده است.
مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز یادآور شد: از سال 92 تا کنون 198 مدرسه با 1351 کلاس درس در این استان ساخته شده که 66 مدرسه آن با 541 کلاس درس توسط خیرین نیک اندیش احداث شده است. وی با بیان اینکه رشد جمعیت دانش آموزی در البرز بالا تر از میانگین کشوری است، اضافه کرد: هر سال 450 کلاس درس در البرز باید احداث شود تا تراکم دانش آموزی در کلاس ها ی درس کاهش یابد.
مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز در البرز گفت: البرز 16 هزار و 671 کلاس درس دولتی و غیر دولتی دارد در حالی که این استان برای جمعیت دانش آموزی حدود 463 هزار نفری خود به 8 هزار کلاس جدید نیاز دارد. مهرانی بیان کرد: 500 خیر مدرسه ساز عضو مجمع خیرین البرز است که تا کنون نقش موثری در ساخت کلاس های درس و عدالت آموزشی با ساخت مدارس در مناطق کم برخوردار این استان داشته اند.
وی ادامه داد: اما به دلیل مشکلات خاص این استان در بخش کمبود و فرسودگی فضاهای آموزشی نیاز به مشارکت و همراهی بیشتر همه مردم با هر توان مالی در حرکت معنوی و خداپسندانه مدرسه سازی در البرز داریم. استان البرز حدود 463 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود