19 آبان 1390
شماره خبر: 2453

نخستین نمایشگاه صنعت چاپ، نشر و تبلیغات در استان البرز برگزار می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نخستین نمایشگاه صنعت چاپ، نشر و تبلیغات در استان البرز برگزار می شود

نخستین نمایشگاه 'صنعت چاپ، نشر، تبلیغات، بسته بندی و لوازم اداری' استان البرز هفته آینده در محل دایمی نمایشگاههای كرج واقع در میدان امام خمینی (ره) موسسه گلستان گلشهر این شهر برگزار می شود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان كرجدر جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: برگزاری این رویداد استانی كه برای نخستین بار انجام می شود با مشاركت شركت آروین سبز آتیه كه توسط اداره كل معرفی شده ، به كرج سپرده شده است.
'حسین زودبین' افزود: هم اكنون بیش از 80 درصد كار چاپ و نشر استان البرز توسط استان های دیگر انجام می شود و این ظرفیتی است كه فعالین چاپ استان از آن محروم شده اند. وی گفت: این نمایشگاه فرصت و جایگاه خوبی است تا توانمندیهای استان معرفی و به ظهور گذاشته شود. زودبین افزود: این نمایشگاه با نمایشگاههای استانی دیگر كه در البرز برگزار می شود متفاوت است و آن بومی بودن نمایشگاه است.
وی زمان برگزاری این نمایشگاه را از 23الی 27آبان ماه اعلام كرد و اظهار داشت: این نمایشگاه در فضایی حدود دو هزار متر مربع برگزار می شود.
وی در ادامه به ساماندهی چاپ آگهی های دولتی در كرج اشاره كرد و گفت: تنها متولی امر توزیع و نشر قانونی آگهی ها اداره ارشاد است در حالیكه قبل از این دادگستری كرج تمامی آگهی های دولتی را خود تعیین می كرد كه در چه روزنامه ای و نشریه ای چاپ شود و آیا رایگان باشد و یا نه، كه براساس اقدامات و هماهنگی های انجام شده اكنون آگهی ها دیگر تعیین نام نمی شود و مبلغ قانونی مورد نظر نیز دریافت می شود.
زودبین با اشاره به وضعیت درآمد نشریات افزود: هم اكنون خیلی از نشریات بخصوص نشریات محلی صورت خود را با سیلی سرخ كرده و از جیب هزینه می كنند و این انصاف نیست كه این مبلغ اندك نیز از آنها دریغ شود. وی در ادامه به انتخابات خانه مطبوعات البرز در هفته آینده اشاره كرد و از اصحاب رسانه و مطبوعات خواست تا فضای این خانه را سیاسی و جناحی نكنند، زیرا شان خانه مطبوعات خیلی بالا است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی كرج گفت: جایگاه اصحاب رسانه را بایستی درست معرفی كرد زیرا آنها بعنوان چشم و گوش جامعه هستند و نقد اگر سازنده باشد می تواند جامعه را از فساد و تباهی نجات دهد و اگر كسی سعی در متشنج كردن فضای مطبوعات و خانه مطبوعات داشته باشد، شما خبرنگاران و اصحاب رسانه نباید این اجازه را به آنها بدهید.
زودبین تاكید كرد: اگر تیمی دلسوز و متخصص بعنوان مجمع تعیین نشود، اتفاقی متحول كننده نمی افتد و بعد از مدتی عاقبتی چون خیلی از تشكل های دیگر كه به سرانجام نمی رسند برای این تشكل نیز اتفاق می افتد.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود