25 آبان 1390
شماره خبر: 2469

نماینده مردم کرج در مجلس هشدار داد: کمبود‌های جدی استان البرز در حوزه کتاب

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نماینده مردم کرج در مجلس هشدار داد: کمبود‌های جدی استان البرز در حوزه کتاب

نماینده مردم کرج در مجلس از کمبود کتاب و کتابخانه در استان البرز انتقاد کرد و گفت: با وجود کاستی‌های موجود تحقق برنامه‌های نظام برای توسعه کتابخوانی در این استان با مشکل جدی روبه‌رو شده است.
فاطمه آجرلو اظهار داشت: رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی با درک این واقعیت که جامعه جوان ایران از نظر گرایش به کتابخوانی ضعف‌هایی دارد، بارها تلاش ویژه دستگاه‌های فرهنگی برای توسعه این فرهنگ را خواستار شدند.
وی تصریح کرد:‌ در همین راستا شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه‌هایی را مورد بررسی قرار داده و طرح‌هایی خوبی نیز برای افزایش استقبال جوانان از کتابخوانی به تصویب رساند که بخشی‌هایی از این طرح‌ها هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.
این مسئول با تاکید بر اینکه هیچ یک از طرح‌های مصوب در حوزه فرهنگی بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم تحقق پیدا نمی‌کند، گفت: ما برای اینکه به اهداف مورد نظر نظام در این حوزه بر اساس اسناد بالادستی مانند سند چشم‌انداز 20 ساله و یا قانون توسعه پنج ساله کشور دست پیدا کنیم،‌ باید در ابتدا شرایط مناسب برای دسترسی آسان مردم به ویژه نسل جوان به کتاب را فراهم کرده و پس از آن به دنبال فرهنگ‌سازی باشیم.
آجرلو تصریح کرد: در این صورت است که ضمن افزایش سرانه کتابخوانی در کشور و رسیدن به استانداردهای جهانی می‌توانیم، تحقق رهنمودهای رهبری عظیم‌الشان انقلاب در حوزه تولید علم بومی را به سرانجام برسانیم.
وی تاکید کرد:‌ به طور قطع پیش‌ نیاز اصلی تحقق اهداف کلان نظام مبنی بر اینکه در داخل کشور تولید علم داشته و آن را برای جهانیان عرضه کنیم، نیازمند دسترسی راحت مردم به کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی در کشور است.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همانطور که پیش از این نیز گفتم، لازمه توسعه فرهنگ کتابخوانی نیز وجود زیرساخت‌های لازم در این حوزه است.آجرلو با اشاره به کمبودهای موجود در استان البرز اظهار داشت: متاسفانه در این حوزه ما در استان البرز با کمبودها و کاستی‌های جدی روبه‌رو هستیم.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت طی سفرهای استانی به موضوع توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی و خصوصی در استان البرز توجه جدی داشته است و برگزاری چند نمایشگاه کتاب طی یک سال اخیر ثمره این تلاش‌ها است.
آجرلو در پایان متذکر شد: البته ما نباید همه چیز را از دولت بخواهیم و در این حوزه خانواده‌ها برای تشویق فرزندان به کتابخوانی و مراکز فرهنگی چون مدارس، مساجد، هیئت‌های مذهبی و بالاخره انجمن‌های علمی و اجتماعی نقش جدی دارند.



منبع: فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود