25 آبان 1390
شماره خبر: 2470

امام جمعه نظرآباد تشریح کرد: تلاش غرب برای سلطه علمی بر جهان

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

امام جمعه نظرآباد تشریح کرد: تلاش غرب برای سلطه علمی بر جهان

امام جمعه شهرستان نظرآباد گفت: برای دست‌یابی به علوم جدید نباید تنها به ترجمه آثار غربی اکتفا کنیم، چرا که این امر ما را همواره وابسته به دیگران خواهد کرد و این همان هدفی است که غربی‌ها دنبال می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر وثوقی اظهار داشت: قرن‌ها است که چند کشور غربی و در راس آنها آمریکا و انگلیس به دنبال چپاول و غارت ملت‌های ضعیف هستند و برای تحکیم سلطه خود به هر راهی دست می‌زنند.
وی تصریح کرد: از اواسط قرن هجدهم به مدت حدود یک صد سال تنها راه غربی‌ها برای غارت منابع دیگران، استفاده از زور و ابزار نظامی بود،‌ اما پس از آن راه‌های دیگری را نیز مورد استفاده قرار دادند که مهمترین آنها استثمار فرهنگی ملت‌ها و متکی کردن جهان به دانش جدیدی که در اختیار آنها قرار دارد، است.
این مسئول با اشاره به رهنمودها و هشدارهای رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت تولید علم در داخل کشور گفت:‌ معظم‌له به درستی دسیسه‌های غرب را شناخته و برای تداوم توسعه و استقلال کشور در برابر غربی‌ها بر نهضت تولید علم تاکید فراوان داشته و دارند.
وثوقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تولید علم در داخل کشور چه دستاوردهایی برای ایران اسلامی خواهد داشت، گفت: اینکه کشورهای غربی نمی‌خواهند جوانان ما به دانش نوین دست‌یابند، مختص ایران نیست.
وی تاکید کرد: آنها برای تداوم سلطه خود بر جهان همواره به دنبال عقب نگاه‌ داشتن ملت‌های مستقل به ویژه جوانان ایران اسلامی بوده و به همین دلیل اجازه توسعه علمی دیگران را نمی‌دهند.
به گفته وثوقی، کارشکنی‌های آمریکا و اروپا در دست‌یابی ایران اسلامی به دانش صلح‌آمیز هسته‌ای مهمترین سند برای اثبات آپارتاید علمی غرب است.
خطیب جمعه نظرآباد در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای مقابله با دسیسه‌های غرب چه اقدامی باید صورت گیرد؟ گفت: مهمترین کار و وظیفه ما عمل به رهنمودی است که ولی امر مسلمین دستور فرموده و تاکید کردند که باید در داخل کشور اقدام به تولید علم کرد.
وثوقی گفت: به طور قطع رسیدن به خودکفایی علمی با اکتفا به ترجمه آثار علمی غرب میسر نخواهد بود و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ما باید در این راه مستقل عمل کنند.
وی در پایان تاکید کرد: البته ما نباید خودمان را از علوم جدید تولید شده در غرب محروم سازیم، بلکه اکتفا کردن به ترجمه آثار غربی ما را همواره متکی به آنها کرده و به پیشرفتی دست پیدا نمی‌کنیم.



منبع: فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود