برگزاری آزمون جامع هنر و مهارتهای کاردانش در استان البرز و سراسر کشور
سپیدارآنلاین: گروه فرهنگی
با حضور محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل دفتر برنامهریزی و آموزشهای هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و ابراهیم شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، نخستین آزمون جامع سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ و چهلوپنجمین آزمون ادواری استانداردهای مهارتی کاردانش در استان البرز،آغاز به کار کرد.
با حضور محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل دفتر برنامهریزی و آموزشهای هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و ابراهیم شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، نخستین آزمون جامع سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ و چهلوپنجمین آزمون ادواری استانداردهای مهارتی کاردانش آغاز به کار کرد.این آزمونها که با هدف ارزیابی و سنجش مهارتهای هنرجویان در حوزههای مختلف هنری و مهارتی برگزار میشود، در دو بخش عملی و نظری از تاریخ ۱۲ تا ۲۰ دیماه بهصورت همزمان در سراسر کشور اجرا خواهند شد.در آزمون جامع فرهنگ و هنر سال تحصیلی جاری در استان البرز، ۲۱۸۰ هنرجو در بخش عملی و ۲۸۱۵ هنرجو در بخش نظری شرکت خواهند کرد. این آزمونها فرصتی است برای هنرجویان تا مهارتها و دانش خود را به نمایش بگذارند و مورد ارزیابی قرار گیرند. همچنین، چهلوپنجمین آزمون ادواری استانداردهای مهارتی کاردانش در دو بخش عملی و نظری برگزار خواهد شد. در این آزمونها، ۱۰۸ هنرجو در بخش عملی و ۱۲۵ هنرجو در بخش نظری شرکت خواهند کرد. این آزمونها در ۱۰ رشته و ۳۳ استاندارد عملی اجرا میشود. محمدحسین اسماعیلی در حاشیه بازدید از روند برگزاری این آزمون در کرج، اظهار داشت که هدف از برگزاری این آزمونها، ارزیابی و سنجش دقیق مهارتها و توانمندیهای هنرجویان در رشتههای مختلف است. وی تأکید کرد: این آزمونها نقش مهمی در توسعه و ارتقای سطح آموزشهای هنری و مهارتی در کشور دارند و با استفاده از نتایج این آزمونها، میتوان برنامههای آموزشی را بهبود بخشید و نیازهای آموزشی هنرجویان را بهطور دقیقتری شناسایی کرد. ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، نیز در بازدید از این آزمون با اشاره به اهمیت برگزاری این آزمونها، اظهار داشت که توسعه آموزشهای هنری و مهارتی نقش مهمی در رشد و شکوفایی استعدادهای جوانان دارد. وی افزود: برگزاری این آزمونها نشاندهنده تلاشهای مستمر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای مرتبط در جهت ارتقای سطح آموزشهای هنری و مهارتی در کشور است. این آزمونها بهعنوان یکی از مهمترین رویدادهای آموزشی و هنری کشور، فرصتی را فراهم میکنند تا هنرجویان با ارزیابی مهارتها و توانمندیهای خود، به بهبود و تقویت دانش و تجربیات خود بپردازند. همچنین، نتایج این آزمونها میتواند به شناسایی نقاط قوت و ضعف سیستم آموزشی کمک کرده و زمینهساز برنامهریزیهای بهتر و مؤثرتر در آینده باشد.