9 بهمن 1390
شماره خبر: 4493

انتخاب آثار مرحله نهایی جشنواره حدیث انتظار

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

انتخاب آثار مرحله نهایی جشنواره حدیث انتظار

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: پس از بررسی و بازبینی مطالب و اثرهای ارائه شده به جشنواره ملی حدیث انتظار، آثار فرهنگی و هنری راه‌ یافته به مرحله نهایی این جشنواره انتخاب شدند.
اسدالله جعفری اظهار کرد: مردم به ویژه هنرمندان جوان ما استقبال بسیار خوبی از جشنواره حدیث انتظار داشتند و آثار ارائه شده به دبیرخانه جشنواره هم از نظر کمی و هم کیفی مطلوب بوده است. وی در پاسخ به این سؤال که چه تعداد اثر فرهنگی و هنری برای شرکت در جشنواره به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: در ابتدای تابستان سال جاری دبیرخانه طی فراخوانی ملی از همه هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر برای ارائه آثار خود دعوت کرد. این مسئول ادامه داد: بر این اساس هنرمندان باید آثار خود را در موضوع انتظار و در بخش‌های نمایشنامه و فیلمنامه، نثر ادبی، عکاسی و وبلاگ‌نویسی به دبیرخانه ارسال می‌کردند. جعفری افزود: همچنین کتبی با موضوع فرهنگ انتظار به مردم معرفی و پرسشنامه‌هایی نیز طراحی شد که افراد متقاضی باید پاسخ این پرسش‌ها را به دبیرخانه ارسال می‌کردند.
* ارسال بیش از یک هزار و 600 اثر فرهنگی و هنری به جشنواره ملی حدیث انتظار
جعفری افزود: استقبال خوبی از این فراخوان صورت گرفت و در مجموع یک هزار و 647 اثر فرهنگی و هنری به دبیرخانه جشنواره مستقر در استان البرز ارسال شد. وی اعلام کرد: با پایان مهلت مقرر 14 اثر در بخش فیلمنامه و نمایشنامه، 250 نثر ادبی، 68 قطعه عکس با موضوع انتظار به دست ما رسید و همچنین 800 وبلاگنویس از سراسر کشور مطالبی که با این موضوع در وبلاگ‌های شخصی خود منتشر کرده بودند را در اختیار دبیرخانه قرار دادند. معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: همچنین در بخش کتاب و کتابخوانی 515 پرسشنامه از سوی افراد شرکت‌کننده تکمیل و به دبیرخانه جشنواره ملی حدیث انتظار ارسال شد.
* پایان بررسی آثار ارائه شده در جشنواره حدیث انتظار
جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه کار بررسی آثار فوق از سوی کارشناسان جشنواره به پایان رسیده است، اعلام کرد: از میان آثارهای ارائه شده در مجموع 542 اثر فرهنگی و هنری برای حضور در بخش پایانی و مرحله نهایی این جشنواره انتخاب شدند. به گفته وی، 14 اثر در بخش نمایشنامه و فیلمنامه، 200 اثر در بخش وبلاگ‌نویسی و 28 اثر در بخش عکاسی از سوی هیئت داوری انتخاب شدند. جعفری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر پاسخ‌های ارسال شده از سوی 300 شرکت‌کننده در بخش کتاب و کتابخوانی نیز برای حضور در مرحله نهایی انتخاب شدند.
* 13 بهمن مراسم اختتامیه جشنواره حدیث انتظار برگزار می‌شود
وی با اعلام این مطلب که مراسم اختتامیه جشنواره فوق در تاریخ سیزدهم بهمن ماه سال جاری و همزمان با فرارسیدن ایام ‌الله دهه مبارک فجر در شهرستان کرج برگزار می‌شود، گفت: در این مراسم از نفرات برتر با اهدای جوایزی تقدیر خواهد شد. جعفری معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز در پایان تاکید کرد: به فضل الهی بخش مهمی از اهداف کلان جشنواره ملی حدیث انتظار که مهم‌ترین آن ترویج فرهنگ انتظار به ویژه در میان نسل جوان بود محقق شده و امیدواریم با تداوم برگزاری این جشنواره در سال‌های آینده بتوانیم اهداف بیشتری را پیگیری کرده و گامی کوچک برای تحقق رهنمودهای رهبری معظم انقلاب در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام برداریم.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود