20 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6877

احداث 2 مسجد در اماکن گردشگرپذیر طالقان

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

احداث 2 مسجد در اماکن گردشگرپذیر طالقان

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طالقان از اختصاص اعتبارات مالی لازم برای احداث دو مسجد در اماکن گردشگرپذیر این شهرستان خبر داد.
حجت‌الاسلام کریم کاظمی اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه دشمنان منحرف کردن ذهن جوانان مسلمان ایرانی است و برای تحقق این توطئه شوم امکانات بسیاری را به میدان آوردند. وی تصریح کرد: به طور قطع برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باید ابزار لازم را در اختیار داشت و با جذب جوانان آنها را از خطراتی که آنها را تهدید می‌کند، مصون نگاه داشت.
* مساجد مستحکم‌ترین سنگر در برابر تهاجم دشمن
این مسئول فرهنگی افزود: اگر به تاریخ ایران اسلامی توجه داشته باشیم، در می‌یابیم که کشورمان همواره از سوی قدرت‌های خارجی مورد هجوم قرار داشته که در این میان مساجد تنها سنگری هستند که هیچ زمانی به تصرف دشمنان در نیامدند. کاظمی با تاکید بر این که مساجد مستحکم‌ترین سنگر در برابر تهاجم دشمنان خارجی محسوب می‌شوند، گفت: برای حفظ نسل جوان از دام‌هایی که برای آنها پهن شده، باید آنها را به سنگر مساجد جذب کنیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی گردشگرپذیری شهرستان طالقان ابراز داشت: یکی از نیازهایی که به شدت احساس می‌شود، ایجاد مساجد جدید در اماکن گردشگری طالقان است. این مسئول تصریح کرد: در همین راستا طرحی آماده و به نهادهای مسئول ارائه شده که تا این لحظه با احداث دو مسجد جدید در مسیر تردد گردشگران موافقت و اعتبارات مالی آن نیز اختصاص یافته است. مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طالقان افزود: جانمایی زمین این مساجد از سوی شهرداری طالقان انجام و بخشی از اعتبارات نیز از طریق ستاد اقامه نماز و همچنین میراث فرهنگی تامین شده است.
*‌ احداث نخستین اردوگاه فرهنگی و مذهبی در طالقان
کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود از احداث نخستین اردوگاه فرهنگی و مذهبی طالقان خبر داد و گفت: در این زمینه نیز زمینی به مساحت 10 هکتار در مناطق گردشگری طالقان تامین شده که امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم، کار احداث آن به زودی آغاز شود. وی در پایان اذعان داشت: با بهره‌برداری از این اردوگاه می‌توانیم برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بسیاری در سطح کشوری و استانی در طالقان برگزار کنیم.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود