27 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 7076

برنامه های فرهنگی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی تشریح شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

برنامه های فرهنگی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی تشریح شد

سپیدار آنلاین: مجتبی ابراهیمی در نشست خبری خودبرنامه های فرهنگی این اداره کل را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی؛مجتبی ابراهیمی در نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه وخبرنگاران استان البرز حمایت از موسسات فرهنگی وهنری را محور صحبت های خود قرارداد و گفت: کلیه موسسه هایی که در استان البرز فعالیت های فرهنگی وهنری انجام می دهند و مجوز لازم از سوی وزارت فرهنگ وارشاد را اخذ کرده اند و برنامه فرهنگی نیز دارند مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
کانون های تبلیغاتی و مطبوعات بازوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی
وی در بخش دیگری حمایت ازکانون های تبلیغاتی و تسهیل در صدور مجوز هارا از دیگر برنامه های این اداره کل در جهت حمایت از کانون های تبلیغاتی برشمرد و افزود:جلسه های تخصصی متعددی به منظور تسهیل در امر مجوزهای کانون های تبلیغاتی صورت گرفته است. ابراهیمی گفت: کانون های تبلیغاتی و مطبوعات بازوان اداره کل ارشاد هستند و به همین منظور با تسهیل در صدور مجوز ها بستر حضور مستمر این صنف را ایجاد خواهیم کرد.
برگزاری دوره های آموزشی با حضور اساتید مطرح رسانه
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی البرزدر ادامه از برگزاری دوره های آموزشی با حضور اساتید مطرح و به نام عرصه رسانه خبرداد و گفت: این اقدام نیز به منظور حمایت از اصحاب رسانه و افزایش سطح مهارتی خبرنگاران استان صورت می گیرد.
تشکیل کمیته حمایت از کانون های فرهنگی،هنری
مجتبی ابراهیمی تشکیل کمیته حمایت از کانون های فرهنگی هنری استان را نیز از دیگر برنامه های این اداره کل ذکر کرد و افزود: در حال حاضر 6 کمیته تخصصی به دبیری کانون ها ی مساجدجهت حمایت از کانون های مساجد استان البرز ایجاد شده است و ردیف های اعتباری مجزایی برای هریک درنظرگرفته شده و مورد حمایت مالی قرار گرفته اند.وی ادامه داد: درحوزه معاونت فرهنگی و کانون های فرهنگی مساجد نیز در سال جاری سقف باز درنظرگرفته شده است و به هر میزان که درخواست صورت گیرد تامین اعتبار خواهد شد.
اختصاص100 میلیون تومان اعتبار از سوی معاون هنری وزیر ارشاد برای" تئاتر البرز"
وی در ادامه از تخصیص مبلغ 50 میلیون تومان از صد میلیون اعتبار به حوزه تئاتر شهر البرز خبرداد و گفت: همزمان با مراسم اردیبهشت تئاتر البرز با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ وارشاد مبلغ صد میلیون تومان جهت توسعه فضای تئاتر در استان البرز تخصیص پیدا کرد که 50 میلیون آن در هفته آتی تزریق خواهد شد.
نمایش دو هزار مجموعه عکس در سالروز فتح خرمشهر
ابراهیمی در بخش دیگری به آغاز سالگرد سوم خرداد نیز اشاره کرد و گفت: برنامه اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی در سالروز سوم خرداد و همزمان با فتح خرمشهر به نمایش گذاشتن دو هزار مجموعه عکس خواهد بود.
تشکیل بانک جامع اطلاعاتی از خبرنگاران/ ستاد بزرگداشت روز خبرنگار در استان البرز
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی البرز اظهارداشت: بانک جامع اطلاعاتی از خبرنگاران تشکیل می شود تا خبرنگاران فعال و غیر فعال مشخص شوند.وی افزود:ستاد بزرگداشت روز خبرنگار نیز تشکیل می شود تا همزمان با روز خبرنگار تجلیل از اصحاب قلم ورسانه صورت گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود