8 تیر 1391
شماره خبر: 8365

شهید بهشتی قربانی دفاع از مظلومان شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

شهید بهشتی قربانی دفاع از مظلومان شد

امام جمعه شهرستان نظرآباد گفت: شهید بهشتی به عنوان پایه‌گذار اصلی سیستم قضایی اسلامی در حقیقت قربانی دفاع از مظلومان و مبارزه بی‌امان با حامیان ظلم شد.
حجت‌الاسلام علی وثوقی اظهار داشت: از اواسط حکومت قاجار تا پایان دوران سیاه پهلوی در ایران ما شاهد رشد فزاینده دین‌ستیزی در کشور بودیم. وی تصریح کرد: به همین دلیل در تمام دوران مبارزه ملت ایران به رهبری مرجعیت معظم شیعه علیه حکومت‌های ستمشاهی و ضد دینی قاجار و پهلوی، شاهد بودیم یکی از خواسته‌های اصلی مردم ما اجرای حدود و احکام اسلامی بوده است. خطیب جمعه شهرستان نظرآباد افزود: ملت ایران همواره از سیستم قضایی فاسد پیش از انقلاب انتقاد داشته و به دنبال استقرار نظام قضایی حامی مظلومان مبتنی بر احکام دینی بودند.
تشکیل دستگاه قضایی مستقل و مقتدر از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است
وثوقی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند در بهمن 57، بنیانگذار کبیر این انقلاب یکی از پاک‌ترین، شجاع‌ترین و عالم‌ترین نیروهای مبارز یعنی آیت‌الله بهشتی را مامور تشکیل دستگاه قضای اسلامی و تحقق خواسته مردم کردند. وی ادامه داد: آیت‌الله بهشتی در آن دوران محبوبیت خاص و کم‌ نظیری در میان آحاد مردم به ویژه اقشار ضعیف و محروم جامعه داشت، زیرا هیچگاه دست از دفاع از حقوق مظلومان برنداشت و با درایتی ویژه پایه‌گذار نظام قضایی اسلامی در کشورمان بود. امام جمعه شهرستان نظرآباد با یادآوری روزهای نخست انقلاب گفت: همانطور که انتظارش هم می‌رفت، تلاش‌های آیت‌الله بهشتی موجب کینه دشمنان اسلام و انقلاب شد و بدترین اتهامات‌ و توهین‌ها را ایشان برای تحقق اهداف والای انقلاب به جان خرید. وثوقی افزود: مردم انقلابی و آگاه کشورمان واقعیت را درک می‌کردند و به همین دلیل آیت‌الله بهشتی را پس از شهادت شهید مظلوم خطاب کردند و این مظلومیت بر کسی پوشیده نماند. وی در ادامه به علل ترور شهید مظلوم بهشتی و یاران ایشان در حادثه خونین هفتم تیر اشاره کرد و گفت: با مروری بر رویدادهای آن دوران در می‌ِیابیم که شهید بهشتی قربانی روحیه ظلم ستیزی خویش شد. امام جمعه نظرآباد در پایان تاکید کرد: البته منافقین کوردل و حامیان غربی تروریست‌ها تصور می‌کردند که با شهادت آیت‌الله بهشتی، ملت و رهبری ایران نمی‌توانند خواسته اصلی خود یعنی جاری شدن حدود و احکام اسلامی را تحقق بخشند اما شاهد هستیم که خون شهدای هفتم تیر پشتوانه بزرگی برای دستگاه قضای اسلامی شده است.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود