10 مرداد 1391
شماره خبر: 9641

تلاش برای حمایت از آثار طبیعی ویژه در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تلاش برای حمایت از آثار طبیعی ویژه در استان البرز

سپیدار آنلاین: مدیر کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: استان البرز دارای آثار طبیعی ویژه‌ای است که برای حفظ و حراست از آنها باید برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.
محمدرضا پوینده اظهار داشت: استان البرز دارای جاذبه‌های باستانی و تاریخی بسیاری است که برخی از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. وی تصریح کرد: یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری استان البرز مربوط به محیط طبیعی منطقه است، از جمله باغ‌ها و درختان کهنسالی که قدمت برخی از آنها به بیش از 700 سال می‌رسد.
مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز افزود: به همین دلیل طرح حمایت از آثار طبیعی ارزشمند استان در دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفت و کار گروهی نیز برای این امر تشکیل شده است. پوینده افزود: از ابتدای سال جاری این کارگروه اقدام به شناسایی درختان کهنسال استان کرده و برای 12 درخت که قدمت آنها به بیش از 500 سال می‌رسد، پرونده ویژه تشکیل شده است. وی با اشاره به مراحل اداری ثبت آثار تاریخی و باستانی در فهرست آثار ملی اظهار داشت: در ابتدا باید پرونده هر اثر به صورت جداگانه تهیه و به نهادهای ذیربط برای بررسی ارسال شود. مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز بیان داشت: پس از بررسی‌های کارشناسی، اگر اثری حائز شرایط لازم باشد، در این فهرست قرار گرفته و از حمایت‌ بیشتری برخوردار خواهد شد. پوینده گفت: بنابراین ما پس از شناسایی این درختان کهنسال برای هر یک پرونده‌ای را تشکیل داده و امیدواریم که به زودی 12 درخت فوق در فهرست آثار ملی قرار گیرند.
به گفته وی، درختان فوق از گونه گیاهی چنار، ارس و سرو هستند. پوینده در پایان اظهار امیدواری کرد: با همکاری دستگاه‌های مرتبط به زودی شاهد تکمیل مراحل اداری برای ثبت این درختان در فهرست آثار ملی باشیم.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود