14 مرداد 1391
شماره خبر: 9786

آغاز طرح شناسایی آثار طبیعی ویژه در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

آغاز طرح شناسایی آثار طبیعی ویژه در البرز

سپیدار آنلاین: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان البرز از آغاز طرح شناسایی و ثبت آثار طبیعی ویژه این استان در فهرست آثار ملی خبر داد.
ابوالفضل عبیدی اظهار داشت: استان البرز از نظر موقعیت جغرافیایی دارای آب و هوای مطلوبی بوده که این شرایط موجب ایجاد آثار طبیعی ارزشمندی طی قرن‌های اخیر شده است.
وی تصریح کرد: این آثار هم اکنون در اختیار ما است که باید به شیوه‌ای صحیح و علمی مورد حفاظت قرار گرفته و در اختیار آیندگان قرار گیرد.
تنها یک غار البرز در فهرست آثار ملی قرار دارد
معاون میراث فرهنگی استان البرز افزود: برای تحقق این مهم باید آثار طبیعی ارزشمند شناسایی و برای حفاظت از آنها برنامه‌ریزی لازم انجام شود. عبیدی ادامه داد: در همین زمینه طرحی را در دست اجرا داریم که فاز نخست آن یعنی شناسایی آثار فوق آغاز شده است. وی با بیان اینکه در استان البرز ده‌ها غار با قدمت تاریخی و دارای ارزش فراوان وجود دارد، گفت: در حال حاضر تنها یک غار به نام غار یخی مراد البرز در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
آغاز طرح شناسایی غار‌ها و آبشارها در البرز
معاون میراث فرهنگی استان البرز، اظهار داشت: در همین زمینه طرح شناسایی غار‌ها و آبشارهای استان که جزو آثار طبیعی ویژه هستند آغاز شده است. عبیدی گفت: در تلاش هستیم تا برای هر یک از این آثار پرونده‌ای ویژه تشکیل و مراحل اجرایی ثبت آنها را در فهرست آثار ملی انجام دهیم. وی تاکید کرد:‌ به طور قطع این طرح در کوتاه مدت انجام نمی‌شود و برای تحقق نهایی آن نیازمند تامین اعتبارات مالی و همچنین بهره‌گیری از توان و همکاری دیگر دستگاه‌ها هستیم. عبیدی در پایان اظهار امیدواری کرد: با همکاری همه دستگاه‌ها در استان البرز طرح فوق در کمترین زمان نهایی و اقدامات لازم برای حفاظت مناسب از آثار طبیعی ویژه و تاریخی استان البرز انجام شود.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود