10 اسفند 1395
شماره خبر: 175477

جمنا تمرین صبر و دموکراسی است

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

جمنا تمرین صبر و دموکراسی است


عضو شورای استانی جبهه مردم نیروهای انقلاب اسلامی البرز گفت: این جبهه تمرین صبر و دموکراسی است.
زهرا اسلامی‌نیا عضو شورای استانی جبهه مردمی نیروهای انقلاب البرز و از پژوهشگران این استان گف درباره اهداف و فعالیت‌های جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی انجام داد. وی در بخشی از این گفت‌وگو اظهار داشت: جمنا یک حرکت مردمی است و با پشتوانه مشارکت مردم در کشور راه‌اندازی شده است. این فعال فرهنگی و سیاسی افزود: با توجه به اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یک حرکت مردمی و ساماندهی مردم است، خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی نیز از سوی اقشار مختلف جامعه روبه‌رو شد. اسلامی‌نیا تصریح کرد:‌ بنابراین تاکید می‌کنیم که جمنا یک حرکت مردمی بوده و با پشتوانه مردمی قوی فعالیت خود را آغاز کرده است. وی گفت: پس از تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در مرکز، تشکیل واحدهای استانی نیز در دستور کار قرار گرفت و در استان البرز به طور کامل فعالیت‌ها بر اساس الگوی مرکز انجام شده است. عضو شورای استانی جبهه مردم نیروهای انقلاب اسلامی البرز بیان داشت: یکی از اولویت‌های ما در شروع کار، انتقال پیام مردم به جمنا و انتقال دیدگاه‌ها، اهداف، برنامه‌ها و آرمان‌های جبهه به مردم است. اسلامی‌نیا افزود: از سوی دیگر جبهه برای مدیریت کشور برنامه‌ریزی اصولی و کارشناسی شده دارد و تلاش داریم این برنامه را در جامعه ترویج کرده و بسط دهیم.
* نباید فقط از شورای نگهبان انتظار داشته باشیم
وی ادامه داد: چندی پیش یکی از تحلیلگران نکته مهمی را درباره عملکرد مدیران کشور بیان می‌کرد، مبنی بر اینکه ما تمام بار مسؤولیت و سنگینی کار در مورد شناسایی و ارزیابی عملکرد مدیران را بر دوش شورای نگهبان قرار داده‌ایم. عضو شورای استانی جبهه مردم نیروهای انقلاب اسلامی البرز اظهار داشت: در جامعه ما روال به این صورت شده است تا اگر مدیری عملکرد موفقی نداشت، همه به شورای نگهبان انتقاد می‌کنند که چرا وی را تایید صلاحیت کرده و اگر این مدیر موفق بود، هیچ کس سراغی از شورای نگهبان نمی‌گیرد. اسلامی‌نیا افزود: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به دنبال این است تا افرادی که قرار است در انتخابات شرکت کرده و به عنوان مدیر انتخاب شوند، ابتدا از سوی بدنه جامعه تایید شده و یا رد شوند.
* جمنا تمرین دموکراسی پویا و زنده است
وی تصریح کرد: بنابراین یکی از اهداف اصلی جمنا این است که بدنه جامعه در انتخاب مدیران نقش داشته و پس از انتخاب وی نیز کار را تمام نکرده و مطالبه‌گری را در اولویت قرار دهند. این فعال سیاسی و فرهنگی گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در حقیقت تمرین دموکراسی پویا، زنده و ارزشمندی است که با نگاه اسلام ناب محمدی (ص) و تکیه به مردم‌سالاری دینی در حال انجام است. اسلامی‌نیا بیان داشت: بنابراین اگر بتوانیم انتخاب مدیران را با این شیوه در جامعه داشته باشیم، مسؤولانی که در انتخابات از مردم به صورت مستقیم و یا با واسطه رای اعتماد می‌گیرند، همواره به مردم پاسخگو بوده و دیگر نمی‌توانند تصمیم‌های عجولانه و بدون کارشناسی اتخاذ کرده و خود را نسبت به این تصمیم‌ها غیرپاسخگو بدانند.
* حرکت جمنا یک مطالبه‌گری کلان و ملی است
وی افزود: جبهه نیروی‌های مردمی انقلاب اسلامی در حقیقت یک مطالبه‌گری کلان و ملی است و به طور قطع دستاوردهای مبارکی برای کشور و مردم خواهد داشت. عضو شورای استانی جبهه مردم نیروهای انقلاب اسلامی البرز ادامه داد: وقتی مردم بدانند در سیاست‌گذاری‌های کلان نظر آنها لحاظ شده و این نظر از کف جامعه و از مردم به طور مستقیم اخذ و از طریق جبهه به شورای استانی در استان‌ها و سپس به مرکز منتقل می‌شود، به طور قطع رضایت‌مندی بیشتری خواهند داشت و خود را در تمام موضوعات مسؤول می‌دانند.
* جمنا به دنبال کار انتخاباتی صرف نیست
عضو شورای استانی جبهه مردم نیروهای انقلاب اسلامی البرز در بخش دیگری از سخنان خود با رد این ادعا که جمنا تنها برای انتخابات پیش رو برنامه‌ریزی کرده است، گفت: این جبهه برنامه‌ها و اهداف کلان‌تری نسبت به انتخابات دارد، اگر چه که در انتخابات حساس پیش‌رو، به طور قطع برنامه خواهیم داشت و برای اجرای آن تمام توان خود را به کار خواهیم بست. اسلامی‌نیا افزود: بر فرض اگر هدف جمنا تنها ساماندهی نیروهای مردمی برای انتخابات بود نیز کار ارزشمندی انجام شده است، چرا که یک اجتماع بزرگ و یک وحدت عظیم در حال شکل‌گرفتن است و ما در حال انجام یک کار تشکیلاتی و به قول تحلیل‌گران تمرین یک صبر دسته‌جمعی و کار در فضای عمومی با اهداف بزرگ هستیم و همین رویکرد ارزشمند است. وی تصریح کرد:‌ با این وجود تاکید می‌کنم که حرکت جمنا محدود به مسائل سیاسی و انتخابات نیست و همه ما قسم یاد ‌کرده‌ایم که اهداف جبهه که همان آرمان‌های اسلام ناب محمدی (ص)، امام (ره)، رهبری عظیم‌الشان انقلاب و تمام شهدای طول تاریخ است را تا تحقق کامل این اهداف با جدیت پیگیری کنیم. عضو شورای استانی جبهه مردم نیروهای انقلاب اسلامی البرز گفت: از سوی دیگر ما به دنبال مطالبه‌گری ملی هستیم و کار اصلی و اساسی پس از انتخابات آغاز می‌شود و مدیرانی که با این شیوه از مردم رای اعتماد گرفته‌اند را به طور دائم رصد کرده و از آنها پاسخگویی را مطالبه خواهیم کرد.
* نیازمند وحدت و بازخوانی آرمان‌های انقلاب و ولایت هستیم
اسلامی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط حساس ایران اسلامی گفت: ما برای دفاع از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی نیازمند وحدت و بازخوانی مجدد آرمان‌های انقلاب و ولایت هستیم.وی بیان داشت: از سوی دیگر به دنبال شناسایی نیروهای انقلابی و ارزشی و جهادی در استان البرز هستیم تا با هم‌افزایی و انجام کار تشکیلاتی، بتوانیم اهداف اسلام و انقلاب را پیگیری کنیم. زهرا اسلامی‌نیا عضو شورای استانی جبهه مردم نیروهای انقلاب اسلامی البرز در پایان تاکید کرد: خوشبختانه جمنا در همین ماه‌های ابتدایی فعالیت توانست نیروهای مردمی را زیر یک پرچم که همان پرچم اسلام ناب محمدی (ص) و انقلاب اسلامی جمع کرده و امیدواریم با همراهی همه نیروهای ارزشی بتوانیم در تحقق اهداف موفق باشیم.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود