29 تیر 1394
شماره خبر: 145762

سریال ثبت نام در مدارس دولتی آغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

سریال ثبت نام در مدارس دولتی آغاز شد


ثبت نام در مدارس دولتی همراه با دغدغه های فراوان برای والدین هر ساله اوایل تابستان آغاز وتا پایان این فصل ادامه دارد در این میان سکانس اضافه دریافتی وجه از خانواده ها هر ساله قرار است که حذف شود.
زمان ثبت نام دانش آموزان در مدارس آغاز شده است به همین منظور برای بررسی وضعیت و چگونگی ثبت نام به تعدادی از مدارس در سطح شهر کرج مراجعه کردیم. نکته قابل توجهی که در این مراجعات وجود داشت این بود که مدارس مختلف زمان ثبت نام مبالغ مختلفی را به عنوان هزینه کتاب و بیمه دانش آموزی دریافت می کنند. طبق برآورد در این پیگیری از قیمت های تعیین شده در هر مدرسه این طوربه نظر می آمد که از نظر موقعیت منطقه و جایگاه و فرهنگ نرخ دریافتی متغییر است. در یک منطقه این نرخ ۴۰ هزار تومان، در مدرسه دیگر در منطقه دیگر۵۰ هزار تومان و باز در منطقه و مدرسه دیگر نرخ به ۶۰ هزار تومان هم می رسید. یکی از والدین که فرزند دو قلوی دختر و پسرش را در دو مدرسه دخترانه و پسرانه در یک منطقه ثبت نام کرده بود، در یکی از این مدارس مذکور به این قضیه معترض بود که چرا باید قیمت کتاب و بیمه دانش آموزی برای یک پایه تحصیلی متفاوت باشد؟یکی از والدین که فرزند دو قلوی دختر و پسرش را در دو مدرسه دخترانه و پسرانه در یک منطقه ثبت نام کرده بود، در یکی از این مدارس مذکور به این قضیه معترض بود که چرا باید قیمت کتاب و بیمه دانش آموزی برای یک پایه تحصیلی متفاوت باشد؟ وی با اشاره به اینکه هر دو فرزندش قرار است در یک مقطع درس بخوانند، گفت: خیلی عجیب است مدرسه دخترم هزینه ای متفاوت از مدرسه پسرم از ما مطالبه می کنند مگر قوانین برای همه نباید یکسان باشد؟
برای روشن شدن این موضوع با معاون آمورش ابتدایی آموزش و پرورش استان البرز گفتگو کردیم.
جعفر مقیمی در پاسخ مبنی بر اینکه چرا در سطح استان مدارس در زمان ثبت نام به عنوان هزینه کتاب و بیمه دانش آموزی مبالغ متفاوتی از اولیا دریافت می کنند و آیا دریافتی مدارس برای دانش آموزان پایه های مختلف یکسان است گفت: تعرفه کتاب در تمام مدارس کشور مشخص و ثابت است که بر اساس بخشنامه به همه مدارس کشور ابلاغ شده و پول بیمه هم به صورت علی الحساب به مبلغ ۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است همچنین هزینه کتاب ها هم با توجه به پایه متفاوت است.مقیمی در ادامه گفت: همه مدارس موظفند بخشنامه را در مدرسه در دیدرس اولیا نصب کنند، در این بخشنامه شماره اداره بازرسی قید شده است تا در صورت مشاهده تخلف اطلاع رسانی کنند.
بازگشایی مدارس
وی افزود: از زمان شروع ثبت نام تا کنون ۱۴۵ مدرسه بازرسی شده و این بازرسی ادامه خواهد داشت و مدیرانی که بیشتر از مبلغ بخشنامه از اولیا دریافت کرده اند موظف به استرداد وجوه به اولیا هستند.
اولیا برای دریافت ما به التفاوت مبلغ، به مدرسه مراجعه کنند
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان البرز از والدین خواست که ثبت نام را به روزهای آخر شهریور ماه موکول نکنند. مقیمی گفت: برای اینکه تراکم بالا در طول سال دانش آموز را آزار ندهد باید اطلاعات ثبت نام به موقع دریافت شود تا برنامه ریزی منظم انجام پذیرد. وی اضافه کرد: زمانی که اولیا روزهای پایانی شهریور ماه را برای ثبت نام فرزندان خود انتخاب می کنند فرصت برنامه ریزی از ما گرفته می شود. در پایان این گفتگو مشخص شد؛ برخی مدارس که تحت عناوین مختلف دریافتی های بیش از حد از والدین مطالبه کرده اند موظف به بازگرداندن آن شوند و در این میان یکی از والدین که زمان تهیه گزارش با خبرنگار مهر گفتگو داشت طی تماس تلفنی با وی، گفت: از مدرسه فرزندش پیامکی دریافت کرده که در آن قید شده است با توجه به اینکه مبلغ دریافتی بابت کتاب و بیمه دانش آموزی زیاد بوده است، اولیا برای دریافت ما به التفاوت مبلغ به مدرسه مراجعه کنند.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود