22 مرداد 1394
شماره خبر: 147186

دستفروشان رونق کسب را گرفته اند

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

دستفروشان رونق کسب را گرفته اند


غرفه داران میادین میوه و تره بارشهرداری کرج می گویند: فروشندگان سیار و دستفروشان ، کسب و کار را در این مکان ها کساد کرده اند.
شماری ازغرفه داران روزبازارهای شهرداری کرج اظهار داشتند: باتوجه به اینکه ماهانه مبالغ هنگفتی بابت اجاره این غرفه ها به شهرداری و صاحبان آنها پرداخت می شود، انتظار می رود با رونق کسب و کار ضمن جبران هزینه، درآمدمناسبی به دست آید. به گفته آنان، عرضه میوه،مواد غذایی و انواع کالادر اطراف روزبازارها سبب شده تا مردم برای خرید به این مکان ها کمتر مراجعه کنند.
رعنا فرهادی یکی از غرفه داران بازارهای میوه و تره بار شهرداری کرج در این زمینه گفت: در کلانشهرکرج حدود 18 تا 20بازار میادین میوه و تره بار فعال است که متاسفانه در مقابل تعدادی از آنها، دستفروشان اقدام به فروش انواع میوه ، حبوبات ، لوازم بهداشتی آرایشی، مواد پروتئینی و غیره می کنند. وی اظهار کرد:این درحالی است که در برخی اوقات ما حتی توان پرداخت اجاره غرفه را نداریم . یکی دیگر از غرفه داران میادین میوه و تره بار شهرداری کرج که خواست نامش فاش نشود،گفت: ما به این امید در این بازارها ساکن هستیم که برای امرار معاش و کسب روزی تلاش کنیم اما تلاش ما توسط برخی از دستفروشان بی نتیجه می ماند. وی ادامه داد: اقلامی که ما با مشقت خریداری می کنیم و از بابت فروش آن ها مبالغی را به عنوان اجاره پرداخت می شود به علت کسادی بازار روی دستمان می ماند. این غرفه دار گفت: یک دستفروش بدون پرداخت مالیات ،اجاره مغازه و تنها با یک وسیله نقلیه مانند وانت اقدام به فروش کالا آن هم در کنار روزبازارها می کند. وی افزود: مسوولان شهری می بایست برای چنین افرادی چاره جویی کنند و ضمن ساماندهی دستفروشان به کمک غرفه داران بیایند. وی اظهار کرد: متاسفانه دربرخی مواقع دیده می شود که اقشار ضعیف و کم درآمد ترجیح می دهند از دستفروشان خریداری کنند ، این درحالی است که قیمت و کیفیت کالاها در روزبازارها مناسب است. وی گفت: اقلامی که در بازارهای میوه و تره بار عرضه می شود تحت نظارت وِیژه است اما عرضه مواد غذایی مانند ماهی و غیره رادر گرمای تابستان و بدون دستگاه های خنک کننده توسط دستفروشان با خطراتی برای سلامتی مصرف کنندگان همراه است.
این غرفه دار اظهار کرد: بارها به شهرداری منطقه برای چاره این کار مراجعه کرده ایم اما بی نتیجه مانده است. وی خاطرنشان کرد: در سال جاری برخی از غرفه های شهرداری کرج به مزایده گذاشته شد و اجاره ماهانه هر غرفه که قبلا حدود دو میلیون تومان بود اکنون به چهارتا 15میلیون تومان افزایش یافته است. این غرفه دار افزود:مگر یک غرفه دار چقدر درآمد دارد که ماهانه این مبلغ رابابت اجاره پرداخت کند؟ وی یاد آورشد:غرفه هایی که دراختیار میادین میوه و تره بارشهرداری است یک ماه قبل اجاره آن اخذ می شود و اگر این اجاره حتی پنج روز عقب بیفتد مغازه توسط سازمان میادین میوه و تره بار پلمپ می شود. غلامرضا عسگری رییس روابط عمومی سازمان میادین میوه وتره بار شهرداری کرج ، جمع آوری دستفروشان و ساماندهی آنان را وظیفه معاونت خدمات شهری شهرداری کرج دانست . وی توضیح بیشتری در این خصوص نداد. اصغر نصیری قائم مقام خدمات شهری شهرداری کرج در این زمینه به گفت:بر اساس تبصره یک از بند ماده 55قانون شهرداری ها هر گونه استفاده از معابر عمومی ممنوع است و می بایست از ایجاد سد معبر جلوگیری شود. وی ادامه داد:اگر وجود سد معبر سلامتی شهروندان نیز تهدید کند، طبق قانون باید رفع سد معبر شود.
این مسوول افزود: یکی از وظایف خدمات شهری شهرداری کرج این است که نسبت به خدمات عمومی انجام وظیفه کند واز هر گونه اختلال در رفت وآمد شهروندان و ایجاد خدشه در سیمای بصری جلوگیری کند. وی توضیح بیشتری در خصوص جمع آوری دستفروشان و مشکلات غرفه داران نداد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود