5 آذر 1398
شماره خبر: 225205

ملاقاتهای مردمی مجالی برای رسیدگی به مشکلات شهروندان

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

ملاقاتهای مردمی مجالی برای رسیدگی به مشکلات شهروندان


وسعت حوزه شهری ، گستردگی فعالیت شهرداریها ، دغدغه فراوان شهرداران در کسب درآمد و تامین هزینه ها ، اجرای پروژه های متعدد عمرانی ، لزوم پیگیری طرحها و برنامه ها از دستگاههای ذیربط و توجه به امور پرسنلی و ... سبب گردیده تا..
علیرغم وجود درگاههای مختلف و ابزارهای نوین ارتباطی ، فرصت بررسی همه مشکلات شهری برای شخص مدیر مجموعه فراهم نگردد لیکن همچنان مشاهده می گردد که بعضی از شهروندان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند که رفع آن با دستور شخص شهردار به سهولت انجام خواهد شد .هرچند ایجاد ساختار اداری متناسب با درجه شهرداری که با در نظر گرفتن گستردگی شهر ، جمعیت و سطح خدمات مورد نیاز تدوین گردیده و نیز تفویض اختیار به معاونین و مسولین واحدها بسیاری از مشکلات را رفع می نماید اما نمی توان نقش ملاقاتهای عمومی و دیدار چهره به چهره شهروندان را به عنوان راه حلی اساسی و صریح در جلب نظر مراجعان نادیده گرفت .ایجاد ارتباط مستقیم مردم با خدمتگزاران و پاسخگویی از جمله مواردی است که بارها مورد تاکید دکتر شهبازی استاندار محترم البرز بوده و بی شک پیگیری فرماندار محترم شهرستان ساوجبلاغ نیز موجب گردیده تا این خواسته در ادارات شهرستان و بویژه شهرداریها نهادینه گردد .شهرداری هشتگرد نیز از قاعده مستثنی نبوده و دیدارهای مردمی شهردار هشتگرد هر هفته سه شنبه در دفتر وی برگزار می گردد چنانچه بنا بر آمار بطور متوسط هر هفته دکتر بهمنی با ۶۰ نفر از شهروندان دیدار و بیش از ۸۰ درصد از مراجعان از نحوه توجه به درخواستهایشان و همچنین روند پیگیری و نتیجه مطلوب آن اعلام رضایت نموده اند. هرچند نمی توان رضایت ۱۰۰ درصدی را با توجه به درخواستهای مختلف مراجعان کسب نمود اما درحد امکان مجموعه تحت امر شهردار و شخص وی تلاش می نمایند که شنونده صادقی بوده و تمامی راهکارهای قانونی را برای حل مشکلات بکار بندند.دیدار شهردار هشتگرد در سه شنبه اولین هفته آذر ماه نیز با استقبال خوب شهروندان برگزار گردید ، بخش اعظمی از خواسته ها در خصوص تخصیص غرفه در بازار دائمی دستفروشان ، تخفیف و تقسیط عوارض بوده است .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود