29 آبان 1390
شماره خبر: 2486

جانشین فرمانده انتظامی کرج:دستگیری مالباخته‌ای که خود سارق بود

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

جانشین فرمانده انتظامی کرج:دستگیری مالباخته‌ای که خود سارق بود

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کرج گفت: با هوشیاری ماموران انتظامی کرج فردی که با عنوان مالباخته جهت شکایت به یکی از کلانتری‌های کرج مراجعه کرده بود، به عنوان سارق شناسایی شد.
به نقل از ستاد اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان‌های تهران و البرز، علی دانش مقدم با اعلام این خبر اظهار داشت: در این راستا و با اعترافات این متهم اعضای 8 نفره این باند با 26 مورد سرقت دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.
وی افزود: در پی مراجعه فردی به کلانتری 17 مهرویلا در حالی که اضطراب و نگرانی از چهره‌اش نمایان بود با طرح این موضوع که گوشی تلفن وی از سوی افرادی ناشناس به سرقت رفته است پیگیری موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
این مسئول گفت: جهت دستیابی به اطلاعات اولیه درباره نحوه سرقت و مشخصات ظاهری سارقان از مالباخته دعوت به عمل آمد و ماموران در تحقیقات اولیه با توجه به حالت روحی، وضعیت ظاهری و اظهارات ضد و نقیض وی و جستجو در بانک اطلاعاتی مجرمان مشخص شد که وی سارق حرفه‌ای می‌باشد که چند بار به علت سرقت دستگیر و به تازگی از زندان آزاد شده است.
دانش مقدم ادامه داد: متهم به نام «جمشید – س» که ظاهرا همان مالباخته بود در حالی که از زیرکی و هوشیاری پلیس شوکه شده بود در اعترافات خود اذعان داشت که اخیرا از زندان آزاد شده و با تشکیل باند چند نفره از سارقان حرفه‌ای اقدام به سرقت خودرو کرده و با خودروی سرقتی دست به اعمال مجرمانه می‌زدند.
وی افزود: متهم در ادامه بازجویی‌های ماموران علت مراجعه‌اش به کلانتری را اختلاف بر سر تقسیم سهم از اموال سرقتی عنوان کرد.
جانشین فرمانده انتظامی کرج گفت: متهم اعلام کرد که با توجه به این موضوع آنها را تهدید کردم که اگر با خواسته‌هایم موافقت نکنند به کلانتری رفته و آنها را لو خواهم داد که دستم رو شد و خودم دستگیر شدم.
دانش‌مقدم خاطرنشان کرد: بلافاصله اکیپی از ماموران انتظامی وارد عمل شده و با راهنمایی‌های متهم و انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقات نامحسوس یک نفر از سارقان را با یک دستگاه پراید در خیابان درختی شناسایی کردند که با توجه به ترافیک سارق موفق به فرار می‌شود که با تعقیب و گریز ماموران در حسن آباد کرج به محاصره ماموران در آمده و در یک اقدام ضربتی دستگیر و به کلانتری منتقل می‌شود‌.
وی بیان داشت: ماموران با دستگیری یکی دیگر از سارقان و به دست آوردن اطلاعات جدیدتری از همدستان وی، پس از شناسایی مخفیگاه آنها با هماهنگی مقام قضائی 6 نفر دیگر از اعضای باند سارقان را در حالی که در حال استعمال مواد مخدر بودند دستگیر و در بازدید از آنجا موفق به کشف و ضبط دو دستگاه خودرو سرقتی شدند.
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرج در پایان افزود: متهمان دستگیر شده در ادامه بازجویی‌های ماموران به 26 فقره انواع سرقت اعتراف و اذعان داشتند که به تازگی از زندان آزاد شده‌اند و پس از سرقت خودرو دست به اعمال مجرمانه دیگری می‌زدند.
تاکنون 9 نفر از مالباختگان شناسایی و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد و متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود