15 مهر 1392
شماره خبر: 107532

مناطق از اختيارات كافي برخوردار نيستند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مناطق از اختيارات كافي برخوردار نيستند


عضو كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر كرج يكي از مباحث مهم در شهرداري كرج را عدم اختيار كافي از سوي مديران مناطق براي تصميم‌گيري و اجرا عنوان كرد.
علي حاج كاظم با اعلام اين مطلب در صحن شوراي اسلامي شهر، گفت: كار اصلي شهرداري در صف صورت مي گيرد، نه ستاد. از اين رو رسيدگي و توجه ويژه به نيازها و مشكلات صف بايد در اولويت قرار گيرد. خزانه‌دار شوراي اسلامي شهر با تاكيد بر اينكه متاسفانه هم اكنون تمركز روي ستاد است و شهرداري مركز با جذب نيروهاي زياد اين ستاد را بيهوده فربه و گسترده كرده است، افزود: ستاد مركزي شهرداري كرج در حالي از لحاظ بنا و نيروي انساني داراي گستردگي قابل توجهي شده است كه مناطق به عنوان مجريان اصلي طرح‌ها و برنامه‌ها روز به روز ضعيف‌تر مي‌شوند.
حاج‌كاظم تضعيف شدن و محدود بودن اختيارات مناطق را باعث ركود عملكرد آنان و در نتيجه كاهش اقدامات شهرداري عنوان كرد و يادآور شد: افزايش اختيارات به معناي كوتاه شدن دست ستاد از فعاليت مناطق نيست بلكه با اصلاح شيوه نظارت و افزايش كيفي آن مي‌توان نتايج بهتري از اختيارات تفويض شده به دست آورد. وي اصلاح وظایف صفی و ستـادی، منطبق بـا ساختـار سازمانی را در اين خصوص يادآور شد و برخي از راهكارهاي اين اصلاحات را بيان كرد. عضو كميسيون فرهنگي شورا گفت: بکارگیری فناوری اطلاعات در فعالیت‌ها و تکمیل پایگاه اطلاعات جامع در كنار توجه به مشکلات رفاهی، استخدامی و ایجاد انگیزش عمومی در بین کارکنان در راستای اهداف مرکز از اقداماتي است كه مي‌تواند آثار مثبتي را در مجموعه عملكرد شهرداري به جا بگذارد.
عملكرد شورايي يعني عقل گرايي و بهره گيري از

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود