14 شهریور 1391
شماره خبر: 11109

استفاده از رنگ های شاد در ساختارهای بصری شهر لحاظ می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 استفاده از رنگ های شاد در ساختارهای بصری شهر لحاظ می شود

سپیدار آنلاین: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج عنوان کرد: استفاده از رنگ های شاد در ساختارهای بصری شهر از اولويت هایی است که در برنامه ریزی های زیباسازی به نحو موثری لحاظ می شود.
حسین صدرایی با بیان این مطلب افزود: رنگ ها از مهمترین ابزارهای ماهیت بخشیدن به اجسام هستند و به این منظور در طرح های زیباسازی سعی بر استفاده از بهترین رنگها است. وی با تاکید بر داشتن تناسب و سنخیت رنگ ها با طرح های و پروژه های زیباسای عنوان کرد: اجسام با رنگ‌ مفهوم پیدا می‌کنند و این مهمترین دلیل برای انتخاب مناسب رنگ و تصاویر موجود در طرح های زيباسازی شهری است. این مسئول در توضیح علمی استفاده از رنگ ها در فضاهای شهری، افزود: رنگ‌ها دارای انرژی هستند و به این دلیل نیز به صورت آگاه و ناخودآگاه روي ذهن و فرایند روحی افراد اثر می گذارند. صدرایی با بیان اینکه، رنگ‌ها از نظر زیبایی بخشیدن به دنیای اطراف اهمیت ویژه ای دارند، عنوان کرد: رنگ ها همچنین تاثیرات عاطفی روانی بالایی نیز بر اشخاص می‌گذارند و این مهم حاکی از اهمیت رنگ‌ها از نظر تاثیرگذاری‌شان بر زندگی انسان ها می باشد. وی بر استفاده به‌جا از رنگ در ساختارهای بصری شهری تاکید کرد و گفت: با استفاده از رنگ می توان به فضاهای شهری یکپارچگی و وحدت رویه بخشید. صدرایی با تاکید بر لحاظ کردن جنبه‌های عملکردی و فیزیکی رنگ اظهارداشت: رنگ‌ها دارای معانی نمادین هستند و تصورات ذهنی افراد نیز با رنگ‌های خاصی تداعی می‌شود.
رنگ ویژگی‌های جدایی‌ناپذیر محیط شهری
مدرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج از رنگ ها به عنوان یکی از جنبه های مهم زندگی شهری یاد کرد و افزود: رنگ یکی از ویژگی‌های جدایی‌ناپذیر در محیط شهری است که کارشناسان سازمان زیباسازی نیز بر استفاده بهینه آن تاکید دارند. صدرایی تاکید کرد: رنگ‌های بکار رفته در فضای شهری باید مطابق با شرایط اقلیمی و فرهنگ، سنن و روحیه مردم منطقه در نظر گرفته شود. وی بیان کرد: رنگ عنصری هویتی است که امروزه طراحان و معماران فضای شهری اهتمام ویژه ای برای استفاده مناسب از رنگ به عنوان یکی از عناصری که در کنار نور، بافت و شکل به محیط، معنا می‌دهد، دارند. صدرایی افزود: یکی از عواملی که در جذب شهروندان به استفاده از فضاهای عمومی به خصوص پارک‌ها، مهم به‌نظر می‌رسد، استفاده از رنگ‌های متناسب با محیط و فصل در فضای سبز شهری است. وی تصریح کرد: تحقق این مهم از مسئولیت های طراحان محیط شهری و آگاهی آنان از دانش روانشناسی رنگ‌ها و تکنیک‌های ترکیب و همنشینی رنگ‌ها ضروري است.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود