28 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 7131

گزارش مهندسان ناظر مبنای ممانعت شهرداری از ساخت و ساز غیر مجاز است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

گزارش مهندسان ناظر مبنای ممانعت شهرداری از ساخت و ساز غیر مجاز است

سپیدار آنلاین: مدیر منطقه 6 شهرداری کرج در خصوص نحوه قانونی برخورد با متخلفین ساختمانی، گفت: به طور قانونی زمانی شهرداری می تواند نسبت به ساخت و ساز های قانونی وارد عمل شود که مهندسان ناظر گزارش خلاف را داده باشند.
عباس حق محمدلو در گفتگو با مدیریت شهری کرج با بیان این مطلب از مهندسان ناظر بر اجرای عملیات های ساختمانی به عنوان نمایندگان شهرداری در امر ساختمان سازی یاد کرد و افزود: مهندسان ناظر نمایندگان قانونی شهرداری هستند که به تبع آن مسئولیت ها و تعهداتی در قبال نحوه ساختمان سازی با توجه به چارچوب های قانونی موجود دارند. وی با اشاره به تدوین آیین نامه مقررات ملی ساختمان بر ضرورت رعایت مباحث 20 گانه این آیین نامه از سوی مهندسان ناظر تاکید کرد و اظهارداشت: رعایت مفاد این آیین نامه بی شک نقش تاثیر گذاری در پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ایفا می کند. این مسئول، آیین نامه مقررات ملی ساختمان را مجموعه ای از ضوابط فنی، اجرایی و حقوقی در طراحی، نظارت و اجرای عملیات ساختمانی عنوان کرد و گفت: فاکتورهایی اعم از تخریب، نوسازی، توسعه بنا، تعمیر و مرمت اساسی، تغییر کاربری و بهره برداری از ساختمان که به منظور تامین ایمنی، بهره دهی مناسب، آسایش، بهداشت و صرفه اقتصادی نیز در مجموعه ضوابط این آیین نامه گنجانده شده است. حق محمدلو با بیان اینکه، وزارت مسکن و شهرسازی طبق ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان وظیفه تدوین مقررات ملی ساختمان را به عهده دارد بیان کرد: این وزارتخانه با تشکیل شورایی تحت عنوان " شورای تدوین مقررات ملی ساختمان " با عضویت استادان و صاحب نظران برجسته کشور نسبت به تهیه این آیین نامه اقدام کرده است که پیروی از آن نیز لازم و ضروری است.
ساخت و ساز ها در محدوده شاهین ویلا قانونی است
مدیر منطقه 6 شهرداری کرج در ادامه با اشاره به موقعیت ساخت و ساز در منطقه شاهین ویلا، عنوان کرد: در محدوده شاهین ویلا ساخت و ساز غیر مجاز نداریم و همه ساختمان ها بر مبنا و معیار قانونی و با اخذ مجوز های ساختمانی بنا شده اند. حق محمدلو بیان کرد: برغم تلاش برای پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز، امکان بروز این موضوع غیر ممکن نیست. وی تاکید کرد: شهرداری تنها منبع صدور مجوز ساخت و ساز است و مابقی مسائل در این زمینه بر عهده مهندسان ناظر است. این مسئول عنوان کرد: وظیفه شهرداری نظارت بر ساخت وساز بی رویه است اما قانون می گوید تا مهندس ناظر به عنوان نماینده قانونی شهرداری، گزارش خلاف ندهد شهرداری نمی تواند به موضوع ساخت وساز غیر مجاز ورود پیدا کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود