5 مرداد 1391
شماره خبر: 9420

هدف اصلی شورا و شهرداری تدوین برنامه های قانونمند است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

هدف اصلی شورا و شهرداری تدوین برنامه های قانونمند است

سپیدار آنلاین: مدیر منطقه 5 شهرداری کرج گفت: هدف اصلی شورای اسلامی و شهرداری تدوین برنامه ها و سیاست های قانونمند به منظور فراهم آوردن شرایط مناسب در اجرای طرح هاي مختلف به ویژه ساخت و سازهای شهری است.
علیرضا رحیمی با بیان اینکه، هدف اصلی شهرداری و شورای اسلامی شهر به در تدوین برنامه ها و قوانین همچنین انجام اقدامات مختلف در زمینه ساختمان سازی، کاهش اتفاقات و حوادث ناشی از این مهم است، افزود: مجموعه های خدمات رسان شهرداری و شورا به عنوان نهادهای مردمی اهتمام ویژه ای برای ریشه یابی مسائل و موضوعات ناشی از ساخت و ساز های شهری و پیشگیری از حوادث احتمالی این مهم دارند. این مسئول گفت: خروج از بحران های ناشی از ساخت و سازهای شهری تنها با یافتن مقصر پایان نمی پذیرد بلکه نیاز است مسئولان ذیربط با اخذ سیاست های کارآمد، وقوع حوادث مرتبط با ساختمان سازی را به صفر برسانند. رحیمی اذعان داشت: تحقق این مهم و ریشه کن کردن حوادث و اتفاقات ناشی امر ساخت و ساز هدف اصلی شورای شهر و شهرداری است. وی با بیان اینکه شهرداری بر اساس چار چوب های قانونی و وظایف تعریف شده، نسبت به صدور پروانه ساختمانی و دیگر مصوبه های اجرایی اقدام می کند، گفت: مجوز احداث بنا نیز بر اساس مصوبه ها و ابلاغ های قانونی شهرداری برای متقاضیان صادر می شود.
ارائه اخطار به مالک زمین گلزار غربی
مدیر منطقه 5 شهرداری کرج در خصوص نحوه نظارت شهرداری بر اجرای ساختمان حادثه گلزار غربی، بیان کرد: شهرداری منطقه در حین اجرای عملیات ساختمان سازی طی تاریخ های بیست و نهم و سی ام تیرماه اخطاریه مبنی بر توقف عملیات گودبرداری را به مالک زمین ارائه کرده است. رحیمی با اشاره به اینکه، اخطاریه علاوه بر مالک تسلیم مهندس ناظر نیز شده است، افزود: اخطاریه فوق به امضای مالک و مهندس ناظر رسیده است این در حالیست که تاکنون گزارشی از سوی مهندس ناظر مجموعه به منظور جلوگیری از ادامه عملیات به شهردار ارسال نشده است. وی افزود: عدم ارسال گزارش از سوی مهندس ناظر به شهرداري به این معنی است که، اجرای ساختمان بدون مشکل توسط مهندس ناظر در حال پیگیری است. این مسئول با اشاره به جایگاه و نقش نظارت مهندس ناظر بر اجرای ساختمان، بیان کرد: قلم مهندسان ناظر با توجه به وظایف تعریف شده برای آن ها داری ارزش و اعتبار است. رحیمی ادامه داد: مهندسان ناظر گزارش هایی را طی هفت مرحله به مراجع ذیربط ارائه می دهد که یکی از این مراجع شهرداری می باشد. وی خاطرنشان کرد: رونوشت گزارش مهندسان ناظر همچنین به نظام مهندسی و کانون مهندسین کرج ارسال می شود.
اخذ تعهد از مالک و مهندس ناظر هنگام صدور مجوز
مدیر منطقه 5 شهرداری کرج، عنوان کرد: تشکیلات نظام مهندسی به گونه ای است که هنگام صدور پروانه ساختمانی با توجه به وظایف تعریف شده از مهندسان ناظر تعهد کتبی و محضری گرفته می شود تا اصول موارد فنی به ویژه خاک برداری را رعایت کنند. رحیمی تاکید کرد: برابر با دستور دادستان تا زمان بررسی موضوع و مشخص شدن مسائل روند عملیات ساختمان سازی در زمین فوق متوقف می شود. وی با تاکید بر ضرورت ارائه راهکارهای مناسب به منظور رسیدن به استاندارهای ساخت و ساز و رعایت آن از سوی همگان، بیان کرد: در این زمینه نیاز است فرهنگسازی های لازم انجام شود.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود