14 بهمن 1392
شماره خبر: 115449

طرح جامع حمل و نقل ترافیک کلانشهر کرج تصویب شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

طرح جامع حمل و نقل ترافیک کلانشهر کرج تصویب شد


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج از تصویب طرح جامع حمل و نقل ترافیک کلانشهر کرج خبرداد.
سید علی اکبر میروکیلی با بیان این مطلب افزود: طرح جامعه حمل و نقل ترافیک کلانشهر کرج در شورای ترافیک استان پس از برپایی چندین جلسه کارشناسی به تصویب رسید. وی افزود: این طرح از سال 1387 در دست مطالعه بوده که اخیرا با همت حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک و مدیریت مطالعات و بررسی های ترافیک شهری شهرداری کرج با اعمال آخرین ویرایش ها، بروز رسانی و تصویب شد. این مسئول خاطرنشان کرد: طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری کلانشهر کرج، جهت تایید و تصویب نهایی به وزارت کشور ارسال می شود. میروکیلی، اظهارداشت: این طرح شامل چند فصل همچون انجام مطالعات وضع موجود کرج است که بر اساس آمار برداری مبداء و مقصد (OD)، مدلسازی در نرم افزارهای ترافیکی و طرح های پیشنهادی؛ تهیه شده است.
تدوین و طراحی شبکه خصوصی شهر کرج
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج، تدوین و طراحی شبکه خصوصی شهر کرج را از جمله پیشنهادات ارائه شده در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک کلانشهر کرج ذکر و عنوان کرد: این مهم شامل طراحی و پیشنهاد 51 تقاطع غیر همسطح در گزینه برتر و طراحی شبکه بزرگراهی کرج است. میروکیلی در ادامه به پیشنهاد شبکه حمل و نقل عمومی شامل ناوگان اتوبوسرانی، قطار شهری، BRT و ... اشاره کرد و افزود: پیشنهاد مدیریتی طرح همچون، ارائه طرح محدوده ترافیک و محدوده زوج و فرد، فرهنگسازی ترافیک از دیگر آیتم های طرح جامع حمل و نقل است. وی اظهارداشت: حدود 60 درصد ترافیک عبوری آزاد راه تهران – قزوین در محدوده قانونی شهری کرج مختص این کلانشهر است و سهم قابل توجهی از درصد باقیمانده نیز مربوط به دروازه های شهری پیرامون کرج است. میروکیلی عنوان کرد: گزینه احداث کمربندی شمالی و جنوبی همت با رویکرد توزیع ترافیک در مناطق شهری کرج و حومه همچنین، کاهش ترافیک آزادراه در محدوده شهر کرج و کاهش زمان تاخیر در سفرهای درون و برون شهری مورد تاکید قرار گرفته است.
طرح جامع حمل و نقل طرحی فرادست است
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در بخشی دیگر با بیان اینکه، طرح حمل و نقل و ترافیک کلانشهر کرج، طرحی فرادست است، گفت: طرح در افق سال 1404 تهیه و تدوین شده است.
میروکیلی عنوان کرد: با توجه به اینکه، طرح تفصیلی شهر کرج نیز در دست تهیه است، باید به طرح بالا دستی در طرح تفصیلی توجه شود. وی رشد بالای جمعیت شهر کرج را یادآور شد و افزود: افزایش سرانه خودرو و محدودیت شبکه

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود