6 مهر 1391
شماره خبر: 12246

عملیات تخریب ساختمان بیشتر از احداث بنا نیاز به تدابیر فنی و امنیتی دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

عملیات تخریب ساختمان بیشتر از احداث بنا نیاز به تدابیر فنی و امنیتی دارد

سپیدار آنلاین: معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج ، عنوان کرد: عملیات تخریب و بازسازی ساختمان بیشتر از عملیات احداث بنا نیاز به اجرای تدابیر فنی و امنیتی دارد.
غلامرضا احمدی بیداخویدی با عنوان این مطلب افزود: انجام عملیات تخریب ساختمان نیز همانند ساخت وسازها باید تحت شرایط خاص و رعایت استانداردهای شهرسازی صورت گیرد. وی با تاکید بر حضور مهندس ناظر در محل اجرای ساختمان با بیان اینکه، شروع عملیات ساخت و ساز منوط بر حضور مهندس ناظر است، تاکید کرد: در اجرای عملیات تخریب و بازسازی بنا نیز شرط اول اجرای عملیات حضور مهندس ناظر است. این مسئول با تاکید بر اینکه، ارائه فرم شروع بکار از سوی مهندس ناظر از موارد ضروری برای آغاز بکار ساختمان سازی است، خاطرنشان کرد: ارائه این فرم برای اجرای عملیات تخریب و بازسازی نیز امری مهم تلقی می شود. بیداخویدی در خصوص نقش معاونت خدمات شهری و عوامل کنترل نظارت بر ساخت و سازهای شهری، گفت: عوامل کنترل نظارت باید اشراف کاملی بر ساخت وسازهای شهری داشته باشند ضمن آنکه باید از مجری ساختمانی پروانه ساخت وساز، تخریب و نوسازی و فرم شروع به کار را دریافت کنند. وی با تاکید بر اینکه، تخریب بنا نیاز به در نظر گرفتن تمهیدات ویژه ای دارد، افزود: نظارت بر نحوه اجرای ساختمان از مرحله تخریب، گودبرداری و احداث بنا نیاز به رعایت اصول فنی، مهندسی دارد که در صورت رعایت این اصول فنی افزایش ایمنی در اجرای ساخت و سازها به نحو مطلوبی افزایش می یابد.
گودبرداری تحت نظارت بالا انجام شود
معاون معماری وشهرسازی شهرداری کرج با بیان اینکه، گودبرداری از مراحل مهم ساختمان سازی محسوب می شود، گفت: گودبرداری ها باید تحت نظارت بالا انجام شود. بیداخویدی تصریح کرد: این مرحله از ساختمان سازی نیز باید تحت شرایط استاندارد و رعایت اصول ایمنی انجام شود ضمن آنکه در این عملیات حضور مهندس ناظر امری ضروری است. وی، بازدیدهای میدانی از سوی مهندس ناظر بر روند احداث بنا را از مهمترین وظایف مهندسین ناظر ذکر و عنوان کرد: این بازدیدها باید به طور مستمر و یکپارچه انجام شود. بیداخویدی اظهارداشت: بازدید از محل احداث بنا نقش بسزایی در اجرای اصولی ومنطقی بنا منطبق با معیارها و استانداردهای ساخت وساز دارد.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود