8 خرداد 1391
شماره خبر: 7442

ضرورت نظارت مجری برای تخریب ساختمان ها

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ضرورت نظارت مجری برای تخریب ساختمان ها

سپیدار آنلاین: معاون فني شهرسازی و معماری شهرداری کرج تاکید کرد: نظارت مهندسین ناظر برای تخریب ساختمان به منظور اجرای مجدد بنا امری ضروری است.
غلامرضا احمدی بیداخویدی با تاکید بر این مهم افزود: ساخت اصولی ساختمان از مهمترین مسائل در ساختمان سازی است. وی با بیان اینکه، رویکرد حوزه شهرسازی به ساخت اصولی ساختمان است، عنوان کرد: تخریب‌ها و گودبرداری ‌های اصولی ساختمان‌ها، نیز از دیگر اولویت های مهمی است که به جد مد نظر کارشناسان و مسئولان ذیربط در مدیریت شهری قرار دارد. وی با اشاره به روند احداث ساختمان عنوان کرد: تخریب و گودبرداری از جمله مواردی است که باید بر اساس اصول خاص، به صورت دقیق و با متد‌های جدید انجام شود. بیداخویدی با تاکید بر حضور مجری ساختمان به منظور نظارت بر روند تخریب بنا، تصریح کرد: مهمترین مسئله ای که اجرای این طرح را ضروری می کند، پیشگیری از حوادث احتمالی است. وی با اشاره به بروز احتمالی مسائل و مشکلات ناشی از تخریب ساختمان، بیان کرد: عدم توجه به این مهم، امکان پیش آمد حوادث ساختمانی را برای کارگران و یا همسایه‌های همجوار ممکن می سازد.
تخریب بدون اخذ پروانه تخلف است
معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با اذعان بر اینکه، برخی مالکان بدون داشتن پروانه ساختمانی اقدام به عملیات تخریب می کنند، تصریح کرد: مبادرت به تخریب ساختمان بدون نظارت مهندس ناظر و اخذ پروانه تخلف است. بیداخویدی تاکید کرد: بروز اتفاقات و خسارات ناشی از عدم توجه به این مهم، به عنوان تخلف عمد برای مالک محسوب می شود. وی خاطر نشان کرد: با اخذ پروانه و انتخاب مهندس ناظر بر تخریب ساختمان در واقع ساختمان و عملیات اجرایی تخریب، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. بیداخویدی گفت: به منظور پیشگیری از حودث ساختمانی ناشی از تخریب غیر اصولی،لازم است نظارت مجری و مهندس ناظر از آغاز احداث کارهای ساختمانی که با تخریب آن همراه می باشد، وجود داشته باشد. وی با بیان اینکه، مهندس ناظر و مجری هر ساختمان باید روش‌های لازم برای تخریب را به افرادی که در آن پروژه مشغول به فعالیت هستند منتقل کند، افزود:‌ این امر موجب می‌شود مسیری که برای تخریب و گودبرداری طی می‌شود اصولی و با در نظر گرفتن ساختمان‌های همجوار و حداقل مشکلات باشد. معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج، بر داشتن اطلاعات کافی از سوابق ساختمان های آماده تخریب توسط مهندسان و مجریان ناظر تاکید کرد و گفت: این مهم نقش بسزایی در جلوگیری از بروز بسیاری از حوادث احتمالی دارد. بیداخویدی با بیان اینکه، در شهرداری کرج تا به حال تخریب ساختمان ها زیرنظر مهندسین ناظر انجام نمی شد، افزود: مهندس ناظر بايد نظارت مستمر بر تخریب ساختمان را داشته باشد. وی تاکید کرد: در صورتیکه، عملیات تخریب بدون لحاظ کردن مسائل مطرح شده انجام شود، با مالک برخورد جدی می شود ضمن آنکه، با مهندس ناظری که بدون پروانه اجازه تخریب را داده باشد نیز برخورد خواهد شد.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود